חברת רכבת ישראל תגייס 6-5 מיליארד שקל בשווקים הבינלאומיים למימון תשתית רכבת

נתניהו: ההשקעות יבטלו חלק מהמושג פריפריה; יו"ר החברה לאון: מעכשיו נטל ההוכחה עלינו

חברת רכבת ישראל, שהחלה לפעול, תגייס בתקופה הקרובה -5 6 מיליארד שקל בשווקים בינלאומיים - למימון פרויקטים בתחום תשתית הרכבות.

שר האוצר, בנימין נתניהו, אמר היום (ג') כי הממשלה צריכה להפנות את ההשקעות מתחום הפריפריה לתחום תשתיות התחבורה. "ההשקעות שביצעה הממשלה בפריפריה עלו על ההשקעות שבוצעו בתכנית מרשל", אמר נתניהו, "אבל הם לא הוכיחו את עצמן. השווקים הפיננסיים הבינלאומיים מתעניינים קודם כל בהשקעות בפרויקטים של תחבורה בישראל.

"ההשקעות של חברת הרכבת בהקמת רשת מסילות ברזל תאפשר לבטל חלק ניכר מהמושג 'פריפריה'. זוג צעיר יוכל לרכוש לעצמו בית צמוד קרקע בדימונה, ולהגיע תוך שעה ועשרים דקות לת"א - שם יוכל לעבוד".

יו"ר חברת הרכבת, משה לאון, אמר במסיבת עיתונאים בת"א כי הפיכתה של רכבת ישראל מרשות סטטוטורית לחברה, תיצור מצב שהחברה היא שתישא בכל המשמעויות לניהול הפרויקטים.

"החברה החדשה קיבלה אחריות כבדה מאוד", אמר לאון, "ומעתה יהיה נטל ההוכחה עלינו בלבד. בימים הקרובים ייחתם הסכם סובסידיה לפעילות החברה. אנו נסכם עם המינהל והחשב הכללי באוצר את היקף הנכסים של רכבת ישראל - המוערך בכ-180 מיליון שקל".

שר התחבורה, אביגדור ליברמן, מוסיף כי ההשקעה בפרויקטים של תחבורה תניב למשקיע הפוטנציאלי תשואה של 26% על השקעתו.

"תקציב הרכבת ל-6 השנים הקרובות יגיע ל-20 מיליארד שקל", אמר ליברמן, "ועד עובדי הרכבת הוכיח שאפשר גם לדאוג לעובדים וגם לדאוג לפיתוח הרכבת. התוכניות הגדולות ביותר של החברה יהיו סיום הקמת הקו אשקלון, ראשון לציון, ת"א, והקו ירושלים, מודיעין, נתב"ג ת"א".