קראדי : ראש עירית דימונה הפך עמדתו בעניין הקמת קניון פרץ בדימונה

"הקמת הקניון תפגע בנו קשה, והבקשה לאישור הקמתו הוגשה שלא כדין"

ראש עירית דימונה, גבי ללוש, הפך תוך שנה את עמדתו בנודע להקמת קניון נוסף בדימונה - אומר היזם הלל קראדי, בהתנגדות שהגיש להצעה, לאשר לחברת פרץ בוני הנגב הקמת קניון על מגרשי מפעל טקסטיל דימונה. ההתנגדות תידון השבוע בועדה המקומית לבנין ערים.

קראדי הציג בפני הועדה שני מסמכים, הבאים לאושש את טענתו. הראשון הוא מכתב של ראש העירייה, מ-18.2.02, לאלי אוזן, בעליה של חברת נגה נדל"ן, שתכננה לבנות קניון בדימונה. במכתב נאמר: "העירייה סבורה כי אין הצדקה לפתיחת קניון נוסף בעיר, ולכן לא תאשר יעוד הקרקעות למסחר, להקמת קניון, ב-8 השנים הבאות".

המסמך השני הוא מכתב של ללוש, מ-17.2.03, לעו"ד צוריאל לביא, הנאמן של נגה נדל"ן, שנכנסה בינתיים לקשיים: "עירית דימונה מצהירה בזאת כי אין כוונתה לתת התחיבות לאי קידומו של פרוייקט דומה. ההיפך הוא הנכון - העירייה תעשה ככל שניתן כדי לקדם ולפתח פרוייקטים דומים".

קארדי רכש, במכרז, את הפרויקט של נגה נדל"ן, ב-2.5 מיליון דולר. הוא עומד להשקיע כ-10 מיליון דולר נוספים בבניית קניון בן 11,900 מ"ר. רוב השטחים כבר הושכרו, בחוזים מותנים. קראדי אומר, כי הקמת קניון נוסף בדימונה תפגע בו פגיעה כלכלית קשה, בייחוד במצבו הנוכחי של הענף. הוא אומר, כי הסכים לרכוש את הפרויקט רק לאחר שראש העירייה הבטיח לו, שב- 8 השנים הקרובות לא ייבנה קניון מתחרה.

עוד אומר קראדי, כי הדיון בבקשת פרץ לשימוש חורג, כלומר הפיכת המגרש התעשייתי למגרש מסחרי, איננו חוקי, מאחר שהמגרש נמצא בבעלות בעלים נוסף, שלא הצטרף לבקשה. עוד הוא אומר, כי לבקשה לא צורפו נספחים בדבר השפעתה על הסביבה, וכן נפלו בה ליקויים מינהליים שונים.