ועדת המכרזים של רכבת ישראל פסלה את הצעת ינון תכנון ייעוץ ומחקר, לתכנון מפורט של מסילה כפולה בקו עכו-כרמיאל. זאת, בנימוק כי הצעתה זולה מדי. חבר בוועדת המכרזים ברכבת אמר ל"גלובס", כי זו הצעה שקרית, ואינה אלא תכסיס זול".
מדובר במכרז שפרסמה הרכבת לתכנון מפורט של הקו. אומדן הרכבת עמד על 17 מיליון שקר, והצעתה של ינון עמדה על 8.5 מיליון שקל. במכרז השתתפו שלוש חברות נוספות: תדם הנדסה אזרחית, שהציעה 12.4 מיליון שקל; ושתי הצעות נוספות של אמי-מתום מהנדסים ויועצים ודל פיתוח והנדסה, שהצעותיהן נעו בין 12.4 ל-14.7 מיליון שקל.
ועדת המכרזים של הרכבת קבעה, כי הצעת ינון היא בלתי סבירה, בין היתר בשל העובדה כי ינון הציעה מחיר של שקל ליחידה עבור עבודות תכנון מורכבות. כך, למשל, תכנון גשר במחיר של שקל למטר אורך, ותכנון מינהרה עבור מסילה בודדת בשקל למטר אורך.
ינון ביקשה מהרכבת שלא לפסול את ההצעה, כיוון שלדבריה היא עומדת מאחורי ההצעה כלשונה. הרכבת דחתה את הבקשה, וינון עתרה לביהמ"ש המחוזי בת"א בדרישה למנוע את ההתקשרות עם חברת תדם, שזכתה במכרז. ינון טענה בין היתר, כי בהצעתה לגבי תכנון הרכבת המהירה לירושלים הגישה מחירים של שקל אחד, ולא נפסלה.
הרכבת, באמצעות עו"ד אורית וינר, ממשרד עו"ד בלטר-גוט-אלוני, ביקשה לדחות את הבקשה לצו מניעה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.