יצחק קאול למשרד הפנים: השתלטות על שטחי רמת השרון בפי גלילות תחנוק את העיר

המתמודד על ראשות העירייה תוקף את ההחלטה להקים ועדת גבולות שתבחן סיפוח שטחים לת"א

מנכ"ל בזק לשעבר, איש העסקים יצחק קאול, המתמודד על ראשות עיריית רמת השרון, שיגר היום (ב') מכתב לשר הפנים, אברהם פורז, בו הוא מביע מחאה על הקמת ועדת גבולות, שתפקידה לבחון את האפשרות לספח שטחים השייכים כיום לרמת השרון, ובהם מתחם הטניס וחוות הגז בפי גלילות - לת"א.

קאול כותב: "ההשתלטות על שטחי רמת השרון פירושה אובדן הכנסה עתידית בסכומים של מאות מיליוני דולרים. כל תוכניות הפיתוח של העיר מתבססות היום על צפי ההכנסות מאיזורים אלה, ופירושה המעשי של הפקעתם היא חנק העיר והפסקת פיתוחה. השטחים עליהם מבקשת ת"א להשתלט הם עתודות הקרקע המשמעותיות האחרונות של רמת השרון. אובדנם יהפוך את העיר לגטו".

לטענתו, בימים אלה שוקדת ועדת מומחים, שמונתה על ידו, על תוכנית מפורטת לפיתוח שטחי רמת השרון. "אני פונה אליך בבקשה, שלא תיתן את ידך להחלטה נמהרת בטרם תוצג התוכנית, וכי תקפיא את המהלך".

בשבוע שעבר הודיע משרד הפנים לראשי עיריות ת"א ורמת השרון, כי בקרוב תוקם ועדת חקירה לבחינת גבולות בין שתי הרשויות.

מדובר בשטח המשתרע על 1,600 דונם. שווי הקרקעות בו לאחר שינוי הייעוד ולאחר אישור תוכנית המינהל מוערך ב-2 מיליארד דולר. השטח שייך מוניציפלית לתל-אביב ולרמת השרון.

מהנדס עיריית ת"א, דני קייזר, אמר בתגובה, כי הקמת הוועדה מבטאת את הכרת המדינה בצורך בניהול מושכל ברמה הלאומית של תשתיות לאומיות. "אין חולק על כך שפיתוח חלקים של רמה"ש מדרום לכביש 5 יהיו כורכים בהשענות על מערך התשתיות של ת"א, או לחליפין מערכת תשתיות עצמאי - הכרוך בעלויות נוספות ברמה הלאומית".

משרד הפנים מסר, כי אכן פועלים להקמת ועדת חקירת גבולות, וכי מכתבו של קאול טרם הגיע לשולחנו של פורז. עוד נאמר, כי כשתקום הוועדה יוכל כל אדם לשטוח בפניה את השגותיו ולהביע את דעתו.

מתחם פי גלילות כולל 1,000 דונם בבעלות מינהל מקרקעי ישראל. לפי התכנון, ייבנו 9,000-6,000 יח"ד, 700-500 אלף מ"ר תעסוקה, וכן שטח ציבורי פתוח.