דיווידנד ראשון יחולק בחודש אוגוסט לחברי קו-אופ צפון

גם חברי אגודות קו-אופ צפון יתחילו לקבל בחודש הבא כספים בגין מימוש נכסי האגודה. דיווידנד ראשון יחולק מתוך סכום של 100 מיליון שקל שבקופת האגודה, המצויה בהליכי כינוס נכסים. זאת, לאחר מכירת נכסיה הגדולים - ניו-פארם, רשת אפריל, קלאב מרקט ו-26 נכסי נדל"ן בהם התנהלו סניפי הרשת.

היום (ב') צפוי היה השופט המלווה את ההליך, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, גדעון גינת, לאשר את חלוקת הכסף, לאחר שהכונסים עמדו בדרישתו לקבל סידרת אישורים מגורמים שונים.

לפני חודש חתמו כונסי הנכסים של האגודה, עוה"ד הרצל כספי ואליעזר לויט, ורו"ח יחיאל בורוכוף, חוזה עם רשות הדואר לחלוקת החלק הראשון של הדיווידנד, כ-3,000 שקל נטו, לאחר ניכוי מס במקור של 3.5% לכל אחד מ-24 אלף החברים שבחיים של האגודה.

בחודשים הבאים יאושרו יורשי 4,000 בעלי המניות שנפטרו, ויאושרו זכויותיהם של חלק מ-7,000 החברים המוגדרים היום "בלתי מאותרים". אז תושלם חלוקת הדיווידנד הראשון.

בחודשים הקרובים אמורים הכונסים לקבל כספים שהופקדו בנאמנות אצל רואי החשבון של האגודה, משרד פורר בחיפה, וסכומים נוספים שכרגע מוקפאים בשל דיונים עם שלטונות מס הכנסה.

במקביל, יצאו הכונסים פעם שנייה למכרז למכירת שני נכסים גדולים של האגודה: נכס המרכז הלוגיסטי, מרלו"ג, בחיפה, שכרגע מצוי בשכירות הקלאב-מרקט, ומבנה גדול בצ'ק-פוסט. המכרז ייסגר בעוד 10 ימים.