מקאן-אריקסון ישראל יטפל בתקציב מותג בקרדי בריזר של טמפו

בשלב הראשון יעמוד התקציב על כחצי מיליון דולר * הקמפיין צפוי לעלות באוגוסט

משרד הפרסום מקאן-אריקסון ישראל (קשר-בראל) יטפל בתקציב ההשקה של המותג בקרדי בריזר, המופץ ומשווק על-ידי טמפו. כך נודע ל"גלובס". תקציב ההשקה צפוי לעמוד בשלב הראשון על כחצי מיליון דולר, והקמפיין צפוי לעלות לאוויר במהלך חודש אוגוסט.

בקרדי בריזר, תוצרת בקרדי מרטיני העולמית, משווק בישראל על-ידי טמפו זה שנה וחצי, אך בגלל בעיות כשרות לא התאפשר שיווקו ברשתות השיווק והוא נמכר על-ידי סיטונאים וחנויות פרטיות קטנות בלבד. לאחרונה, נפתרה בעיית הכשרות ומתחילת יוני החלה הפצה מסודרת שלו בכלל השוק.

זוהר מורגן, סמנכ"ל השיווק של טמפו, אישרה את הידיעה. לדבריה, קטגוריית משקאות ה-READY TO DRINK, הקיימת זה כ-10 שנים, נהנית בשנים האחרונות משיעורי צמיחה גבוהים בכל העולם ואחראית לעיקר הגידול בצריכת אלכוהול - גם בישראל. "אנשי שיווק" היא אומרת, "אוהבים מאוד להשיק קטגוריות ומותגים חדשים, אך תמיד קיים ספק אם המהלך יצליח. הפעם אנחנו פטורים מהספק, כי המותג משווק בארץ תקופה לא קצרה, וגם ללא תמיכה שיווקית מצליח להגיע לנתחי שוק יפים, כך שאין הימור".

בקרדי בריזר פונה בעיקר לשני קהלים: נשים - קשה להן לשתות בירה בגלל המרירות - וצעירים המחפשים גיוון וחידושים. בישראל פועלים בתחום זה מותגים רבים נוספים, אך רובם לא נהנים מתמיכה שיווקית של גוף מוביל כלשהו, למעט סמירנוף אייס, שמופץ על-ידי קוקה קולה.

לדברי מורגן, יתרונו הגדול של הבקרדי בריזר הוא בכך שבניגוד למוצרים מתחרים המציעים טעם אחד בלבד, בסדרת הבריזר קיים מגוון טעמים. בעולם ישנם שמונה ואילו בישראל ישווקו ארבעה טעמים וסמירנוף אייס. הקמפיין יעלה רק לכשתושלם הפצת המוצרים בכל נקודות השיווק.

הפקדת התקציב בידי מקאן-אריקסון הוא צעד נוסף שעושה המשרד בתוך מערך הפרסום של טמפו, מערך עימו לא נמנה המשרד עד לפני מספר שבועות. עד לשנה זו, היו לטמפו שלושה משרדי פרסום: באומן-בר-ריבנאי, שמטפל במותגים גולדסטאר והייניקן; גיתם BBDO, שמטפל במותגים מכבי ופפסי; ורגב-קוויצקי, שטיפל בתקציבי ג'אמפ וסאן בנדטו. לפני מספר חודשים החליטה החברה על רה-ארגון במערך הפרסום, הפסיקה את ההתקשרות עם רגב-קוויצקי ולאחר מכרז ממושך העבירה את תקציב הפרסום של ג'אמפ וסאן בנדטו לגיתם.

בינתיים, התחלף מנהל השיווק של החברה וזוהר מורגן מונתה במקומו. לפני שבועות ספורים עשה מקאן-אריקסון את דריסת הרגל הראשונה שלו בתוך התקציב, עת תקציב הפרסום של המותג מכבי, שהיה בטיפולו של גיתם BBDO במשך שנים ארוכות הועבר לטיפולו. עתה, כאמור, מתרחב נתח המשרד והוא מקבל גם את תקציב הבריזרים.