רשם העמותות: יחזקאל בייניש מנסה לשבש חקירת התזמורת הסימפונית

בוגט התלונן בפני רובינשטיין בטענה שעו"ד בייניש איים עליו * בייניש מכחיש מכל וכל

רשם העמותות, עמירם בוגט, פנה באמצעות היועצת המשפטית של משרד הפנים, שרית דנה, בתלונה ליועץ המשפטי לממשלה נגד עו"ד יחזקאל בייניש, בחשד לכאורה לאיומים וניסיון לשבש הליכי חקירה ומשפט. זאת, לטענת בוגט, במטרה לסכל הליכים שנפתחו נגדו ונגד התזמורת הסימפונית ירושלים, בראשה עמד.

מעשיו של בייניש נעשו, כך נטען, נגד בוגט עצמו, ונגד עו"ד מיכל רוזנבוים, מנהלת מחלקת הפירוקים במשרד הרשם. דיווח על כך מסר בוגט גם לשר הפנים, אברהם פורז, באמצעות עוזרו של השר.

לטענת בוגט, בייניש אמר לו ב-10 באפריל: "אם לא תדאג לשנות את עילת הפירוק (של התזמורת - י.י), אז תיאלץ הגב' רוזנבוים לחפש מקום עבודה חדש ואני אדאג לפטרה". דבריו של בייניש נאמרו, לאחר שבוגט ורוזנבוים דחו את בקשתו למשוך מבית המשפט את כל הטענות נגדו.

בתלונה נטען עוד, כי בייניש אמר שיש לו השפעה על נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, ורדימוס זיילר, והוא ידאג להיכנס לזיילר ולבטל את צו הפירוק שניתן על ידו. יום לאחר מכן פנה בייניש אל בוגט, והתנצל על הדברים.

ואולם, בפגישה בה השתתפו בייניש, בוגט, רוזנבוים ואחרים, חזר בייניש על איומיו. בייניש אמר לרוזנבוים, כי הוא ייפגש עימה "בסיבובים נוספים" וכי הוא יגייס נגדה אנשים רבים ובהם את יעקב פרי ורות חשין (רעיית השופט העליון מישאל חשין).

בוגט טוען: "איומים אלו התלוו לאמירות בוטות ומבישות שהיפנה עו"ד בייניש לעו"ד רוזנבוים במהלך כל הישיבה. אין צורך להכביר מילים על חומרת האירועים שפורטו לעיל, אירועים שכל מטרתם להליך אימים על רוזנבוים בביצוע תפקידה. בנסיבות אלו אבקש התערבותך", כתב בוגט לדינה וביקש ממנה לפנות אל היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין.

הפנייה אל רובינשטיין הועברה בידי דנה באפריל 2003. אל הפנייה צורף מכתב התלונה של בוגט. אלא שמאז לא הורה רובינשטיין על חקירה בנושא.

יצויין, כי רובינשטיין ופרקליטת המדינה עדנה ארבל, נמנעו במשך תקופה ארוכה מלטפל בגילויים אודות המעשים המיוחסים לבייניש בתזמורת הסימפונית, למרות המידע שהובא בפניהם.

השופטת דורית בייניש היא אחת הממליצות והפעילות למען מינויה של עדנה ארבל לבית המשפט העליון.

העימות בין בייניש לבין בוגט פרץ על רקע חקירה שמנהל הרשם נגד התזמורת הסימפונית ירושלים (הנמצאת בפירוק זמני) ונגד מנהלים בכירים בה, ובהם בייניש שעמד בראש העמותה. בחקירה התברר, כי הנהלת התזמורת לא העבירה ניכויים למס הכנסה מתוך תשלומים בהיקף של מיליוני שקלים בשנים 2002-2001.

כמו כן מדובר בחשד לכאורה לאי דיווח על הכנסות ולהעברת כספים במזומנים, בהיקף של מאות אלפי שקלים לכמה גורמים, וזאת מבלי לרשום את התשלומים כדין בספרי התזמורת.

בגין אותם מעשים, ולאחר שהתזמורת נקלעה לחובות ניכרים, פנה בוגט לבית המשפט המחוזי בירושלים, בבקשה למינוי מפרק זמני. במקביל מינה בוגט את רו"ח רמי אלחנתי לחקור את שאירע בעמותה, לרבות היבטים פליליים.

עקב האירועים שכבר התגלו, פתחה מחלקת החקירות של מס הכנסה בחקירה נגד התזמורת ונגד מנהלים בכירים בה, ובהם בייניש, וזאת נוכח תפקידו בה כיו"ר עד לפני חצי שנה.

בייניש מסר בתגובה, כי לא איים על רוזנבוים. הנכון הוא, אמר, שדרש מבוגט ורוזנבוים לתקן את הבקשה שהוגשה לבית המשפט, תוך הטעיית בית המשפט". אין לי ולא היתה לי כל סמכות לפטר את גב' רוזנבוים, ולכן לא חשבתי ולא אמרתי שאני אדאג לפטרה", הדגיש בייניש.

בייניש מכחיש את הטענה, כאילו אמר שהוא ייכנס לזיילר כדי לבטל את צו הפירוק. "מגוחך לחשוב שיש לי השפעה על השופט זיילר ו/או על כל שופט אחר, והרעיון שאטען, כי יש לי השפעה על שופט כלשהו, הוא רעיון אווילי, ואני דוחה אותו בשאט נפש".

בייניש מציין עוד בתגובתו, כי הוא הודיע לרוזנבוים שיגיש נגדה תלונה למוסדות המוסמכים, וכך עשה. בייניש הוסיף: "לא זכור לי כי פרי וחשין הוזכרו בקשר לרוזנבוים. זה ניסיון כושל לערבב מין שאינו במינו". בייניש ציין עוד, כי לא ידוע לו על כל תלונה שהוגשה ליועץ המשפטי לממשלה.