תושבי אילת יקבלו פיצוי חודשי בסך 115 שקל לכל בית אב במקום הטבות המס שבוטלו בתוכנית הכלכלית

החלטה בעניין זה מתגבשת בועדת משנה מיוחדת של ועדת הכספים, בראשות ח"כ אלי אפללו

תושבי אילת יקבלו פיצוי חודשי בסך של 115 שקל לכל בית אב במקום הטבות המס שבוטלו בחוק התכנית הכלכלית. תושבי אילת היו זכאים להנחות בשיעור של 13%.

החלטה בענין זה מתגבשת בועדת משנה מיוחדת של ועדת הכספים, בראשות ח"כ אלי אפללו (ליכוד). הוועדה התמנתה לאחר שהאוצר הסכים להחזיר לתושבי אילת 10 מיליון שקל למחצית השנייה של השנה ו-20 מיליון שקל ל-2004 כמענק לתחזוקת תשתיות שיחולק בין התושבים.

ראש עיריית אילת, גבי קדוש, החליט כי הפיצוי החודשי ינוכה השנה מתשלומי הארנונה ובשנה הבאה יינתן כפיצוי על ההוצאה הגבוהה עבור צריכת החשמל והמים.

לתושבי הערבה הסכים האוצר להחזיר סכום של 8 מיליון שקל, אך טרם נקבע שיעור הפיצוי החודשי ונבחנות בוועדה כמה חלופות דומות לאלה של אילת.

הועדה המליצה לאוצר לדחות את ביטול הטבות המס לאילת וליישובי הערבה עד לראשית 2004, למקרה שלא תתקבל בינתיים החלטה מוגדרת בעניין הפיצויים.

ח"כ אפללו ציין כי הפיצוי החודשי יסבסד גם את המשפחות החלשות ובשיעור יחסי גבוה יותר לסבסוד המשפחות המבוססות. זאת כאשר רק המבוססים נהנו עד כה מהטבות המס.

הוועדה שוקלת עתה למצוא פתרונות גם לתושבי באר שבע, והחליטה לעשות זאת עד ראשית 2004. ח"כ ניסן סלומיאנסקי (מפד"ל) ביקש היום להרחיב את תכנית הפיצויים גם על הישובים ביש"ע. אפללו אמר כי אין לו מנדט להחליט על הרחבת הפיצויים, אולם הסכים לקיים על כך דיון בישיבה הבאה.