זוקו במו"מ לרכישת השליטה בעוז הידראוליקה

יוסף סמירה: "עוז פועלת בתחום משיק לזוקו והמשלים את פעילותה"

חברת זוקו שילובים דיווחה היום, כי הנהלת החברה מנהלת מגעים ובדיקות לרכישת השליטה בעוז הידראוליקה ולשיתוף פעולה עסקי בין החברות, ובכלל זה מעורבות בניהולה של עוז. על פי הודעת זוקו, טרם סוכמו פרטי העסקה, אם וככל שתהיה, והיא לא אושרה בדירקטוריון החברה.

זוקו, הנסחרת בשווי של 124 מיליון שקל (תשואה של 82% מתחילת השנה), עוסקת בייבוא, שיווק ומכירה של ציוד מכני הנדסי, ציוד לענפי התעשייה והשירותים, חלפים ומוצרים מתכלים. החברה נמצאת בשליטת החברה הישראלית לטרקטורים (חיל"ט) של סר ברנרד שרייר, המחזיקה 71% ממניותיה. יוסף סמירה, מייסד זוקו ומנכ"ל החברה, מחזיק ב-8.5% מהמניות.

מאז מיזוגה בחיל"ט, יבואנית הציוד המכני של קטרפילר בישראל, נמצאת זוקו במגמת צמיחה. החברה סיימה את הרבעון הראשון עם הכנסות של 107 מיליון שקל ורווח נקי של 4.2 מיליון שקל. את שנת 2002 כולה סיימה זוקו עם הכנסות של 434 מיליון שקל ורווח נקי של 16.8 מיליון שקל.

השיפור המתמשך בתוצאות זוקו, שהכפילה ברבעון הראשון את הרווח התפעולי שלה לעומת הרבעון המקביל אשתקד, נזקף לתהליך רה-אירגון בפעילות החברה ועבודות שקיבלה לבצע בקו התפר. זאת, למרות בלימה בגידול המתמשך בהכנסות החברה ברבעונים שקדמו לו.

את עוז הידראוליקה רוכשת זוקו כשהיא נתונה בשפל בתוצאות ונסחרת בשווי של 9.5 מיליון שקל, מחצית מההון העצמי העומד לרשותה. עוז עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מתקנים הידראוליים, מכונות קידוח וביבוא ושיווק של מנועי חשמל. החברה נמצאת בשליטת ראובן בכר ושלמה פררה (כ-41% מההון כ"א).

את הרבעון הראשון סיימה עוז עם הכנסות של 7.8 מיליון שקל והפסד של 862 אלף שקל לאחר שבשנת 2002 כולה הציגה מכירות של 37 מיליון שקל והפסד של 2 מיליון שקל.

לאחרונה, הודיעה עוז הידראוליקה, כי משרדי הנהלת החברה, מחסנים ואולמות ייצור ניזוקו קשות בשריפה במבנה "בית מרכזים" בת"א. הנהלת החברה פועלת למציאת מקום חדש, וזמנית עברו משרדיה לסניף המרכזי של החברה בסמוך לנתב"ג, שם ממוקם גם מחסן המכירות הראשי. אמצעי הייצור של עוז הועברו, באופן זמני, לסניף החברה באשדוד (לחברה 5 סניפים ברחבי הארץ). הנהלת עוז ציינה, כי לחברה כיסוי ביטוחי מלא בפני אש, שטפונות, אובדן הכנסות, הוצאות מוגדלות ואחרות, וכי חברת הביטוח מנורה העבירה לה מקדמה בסך 500 אלף דולר ותעביר בימים הקרובים כמיליון דולר נוספים, לכיסוי הוצאות ורכישת ציוד, מלאי וחלפים בארץ ובחו"ל.

מנכ"ל זוקו, יוסף סמירה, טען היום כי עוז פועלת בתחום משיק שצפוי להשלים את פעילותה של זוקו: "בעיקר מצא חן בעניינו שהחברה פונה לפלח שוק תעשייתי, בו אנחנו נמצאים פחות, ומכאן גם הסינרגיה לפעילות הצמ"ה (ציוד מכני הנדסי) שלנו. רכישתה הצפויה של עוז תהווה נדבך נוסף בצמיחה של זוקו".

לדברי סמירה, בוחנים עדיין הצדדים את כל החלופות לביצוע הרכישה, בהחלפת מניות או במזומן: "דבר עדיין לא נקבע בקשר למחיר ואופן הביצוע. נצטרך לבצע מאזן של היחסים בין החברות ולכשזה יושלם, נודיע על האופן בו תתבצע הרכישה".

באשר לשריפה בבניין בית מרכזים והשפעתה על מצבה של עוז הידראוליקה, טוען סמירה, כי הנושא לא הוריד ולא העלה, לפי שעה, דבר מהנכונות לבצע את העסקה והוא ייבחן במהלך בדיקת הנאותות שתבצע זוקו בעוז.