ברק דחה בקשה לפסילת שופט בטענה ששוחח עם עד מומחה מחוץ לדיון הפורמלי

בתביעה נגד קר שירותי בריאות, הזמין השופט עדה ללשכתו; לטענתו, עבר אצלה בדיקה

נשיא בית המשפט העליון, אהרון ברק, דחה היום (ה') בקשה לפסילת שופט בטענה כי הזמין מומחית ללשכתו לשיחה חברית.

אליהו משעל הגיש לבית משפט השלום בתל-אביב תביעה נגד קר שירותי רפואה, המיוצגת ע"י עו"ד איתן האזרחי, בטענה לרשלנות רפואית. בית המשפט מינה את פרופ' לוינשטיין כמומחית מטעם בית המשפט למרות התנגדות הצדדים.

בתום החקירה באולם פנה השופט אלייגון מבית משפט השלום בתל-אביב אל ד"ר לוינשטיין בשמה הפרטי וביקש שתמתין לו מספר רגעים עד לתום הדיון על מנת שיוכלו לשוחח ביחידות.

בעקבות האירוע הגיש משעל, המיוצג על-ידי עו"ד יובל קיכל, בקשה לפסילת השופט. השופט דחה את הבקשה ומכאן הפנייה לעליון. ברק ביקש את תגובת השופט לעניין.

השופט הסביר, כי היכרותו עם המומחית, המנהלת את מחלקת העיניים בבית החולים איכילוב, נובעת מהיותה ברשימת המומחים של בית המשפט והיכרות זו החלה לאחר שהחל לדון בתיקי נזיקין.

עוד אמר השופט, כי נבדק על-ידי ד"ר לוינשטיין במחלקת העיניים בבית החולים לצורך חידוש רשיון נהיגה. השופט ציין, כי הזמין את הרופאה ללשכתו מטעמי נימוס בלבד על מנת לדרוש בשלומה באופן לא פורמלי ופגישה זו ארכה פחות מדקה.

ברק אומר, כי ככלל אין זה ראוי ששופט ינהל עם עד מומחה שיחות בלשכתו מחוץ למסגרת הדיון הפורמלית. עם זאת בעצם קיום השיחה אין עילה לפסול את השופט שכן לא קיים חשש ממשי במקרה זה למשוא פנים.

עוד ציין ברק כי לא קיים כל קשר בין תוכן השיחה לתיק המתנהל בפני השופט.

(ע.א. 5257/03).