קסיאנוב: תהליך ההפרטה שעברה רוסיה "בלתי הפיך"

קסיאנוב ניסה באמירה זו להרגיע את חששות אילי ההון ברוסיה, כי בכוונת הקרמלין לפעול נגדם, ולהוציא מידם חברות שעברו לשליטתם בעקבות תהליך ההפרטה, באמצעים לא כשרים

ראש ממשלת רוסיה, מיכאיל קסיאנוב, אמר אתמול (ד') כי תהליך הפרטת נכסי המדינה שעברה רוסיה מאז התפרקות ברית המועצות "בלתי הפיך".

קסיאנוב ניסה בכך להרגיע את חששות האוליגרכים, כינויים של אילי ההון ברוסיה, כי בכוונת הקרמלין לפעול נגדם, ולהוציא מידם חברות שעברו לשליטתם בעקבות תהליך ההפרטה, באמצעים לא כשרים.

ההבהרה אתמול של ראש הממשלה באה בעקבות שורת הצעדים הקשים שנוקטים השלטונות נגד חברת הנפט יוקוס, בבעלות המיליארדר הרוסי מיכאיל חודורובסקי, שמתח באחרונה ביקורת קשה נגד הנשיא פוטין ומשטרו.

אחד מבעלי המניות הגדולים ביוקוס, פלטון לבדב, הואשם בגניבה של רכוש הציבור בתהליך ההפרטה ומוחזק עתה במעצר. החקירה של לבדב ויוקוס הגבירה את החששות שהקרמלין עלול לבחון מחדש את תהליך ההפרטה של החברות הממשלתיות בשנות ה-90, שהפך בין לילה כמה אנשים למיליארדים. בין השמות הבולטים באותה קבוצה: ולדימיר גוסינסקי מבעלי מעריב, רומן אברמוביץ', ובוריס בריזובסקי.

קסיאנוב אמר בישיבת הממשלה כי תהליך מכירת החברות הממשלתיות אולי היה פגום, אך הניב, מנגד, יתרונות רבים. קסיאנוב הוסיף כי החברות הממשלתיות מנעו כל תחרות בענף בו פעלו טרם ההפרטה.