עיריית ירושלים הורתה לרכבת להפסיק העבודות בקו המשודרג

הרכבת מסרה בתגובה לעניין שיקום הנוף, כי שניר צפוי לקיים פגישה עם מנכ"ל הרשות במטרה להגיע להסדר. לעניין הפסקת העבודה נמסר, כי דרישת העירייה מפתיעה גם בשל העיתוי - חודשים ארוכים לאחר תחילת העבודות, וגם ל עצם העניין

עיריית ירושלים הורתה לרכבת ישראל להפסיק את העבודות בקו הרכבת המשודרגת בתחומי ירושלים, בטענה כי העבודה מתבצעת ללא היתר. מנהל המחלקה לפיקוח על הבנייה, מיכה בן-נון פנה למנכ"ל הרכבת, יוסי שניר, בדרישה "להפסיק את העבודות לאלתר". לדבריו, עבודות הפיתוח בנחל רפאים על-ידי בניית קירות תמך נעשית ללא היתר ובניגוד להוראות הנהוגות בירושלים.

בנוסף פנה למנהל הפרויקט גם נציג רשות הטבע והגנים הלאומיים, זאב הכהן, בטענה, כי הרכבת אינה משקמת את פגעי הנוף שנוצרו בנחל רפאים בניגוד לסיכום שנקבע מראש, מסיבות תקציביות. לדבריו, הרכבת אמורה לחפות בציפוי אבן את קירות התמך. העבודות בקו הרכבת המשודרגת (חלופה S המחברת את ירושלים לתל אביב דרך בית שמש) נמצאות בעיצומן. בספטמבר אמורה הרכבת לחנוך את הקטע בית שמש- תל אביב. ובמהלך 2004 את הקטע בית שמש ירושלים. עלות קו למעלה מ-500 מיליון שקל ומשך הנסיעה בין ירושלים לתל אביב 82 דקות.

הרכבת מסרה בתגובה לעניין שיקום הנוף, כי שניר צפוי לקיים פגישה עם מנכ"ל הרשות במטרה להגיע להסדר. לעניין הפסקת העבודה נמסר, כי דרישת העירייה מפתיעה גם בשל העיתוי - חודשים ארוכים לאחר תחילת העבודות, וגם ל עצם העניין. ברכבת טוענים, כי חוק התכנון והבנייה קובע שעבודות סלילת דרך של רשות הפועלת מטעם המדינה פטורה מהוצאת היתר בנייה.