קשיים ביישום הסכם הזיכיון עם קבוצת סיטי פס בפרויקט הרכבת הקלה בירושלים. כך נודע ל"גלובס". במקביל לדיונים לשינוי תנאי המכרז, הציעה מינהלת הפרויקט לקבוצה המפסידה במכרז, פס ירושלים, לשפר את הצעתה הכספית בתוך 30 יום. הצעתה המקורית של פס ירושלים עמדה על 1.87 מיליארד שקל, מול ההצעה של סיטי פס, שעמדה על 1.36 מיליארד שקל.
נודע, כי פס ירושלים דחתה את ההצעה. נציג הקבוצה, אבי נוטה, כתב ליו"ר מינהלת הפרויקט, אלכס לנגר, כי "לא יעלה על הדעת שקבוצתנו תתבקש כעת לתת הצעה נמוכה יותר מזו שניתנה בעבר, על בסיס נתוני מכרז (שכנראה כבר אינם קיימים במלואם), בעוד שאתם באותו זמן דנים עם הקבוצה המתחרה, בשינויים מהותיים לאותם תנאי המכרז".
נוטה ציין, כי "מתברר שהצעתה הכוללת של סיטי פס אינה ניתנת כלל לביצוע, וכי השינויים הנידונים הם תוצאה של חוסר יכולת לבצע את המכתב ככתבו וכלשונו".
בתגובה למכתבו של נוטה הודיע לנגר, כי האפשרות לתקן את ההצעה הכספית בטלה. כמו כן הודיע לפס ירושלים לקחת את הערבויות, שהופקדו עם הגשת המכרזים. משמעות צעד זה היא ביטול אופציה עתידית להתקשר עם פס ירושלים, אם העיסקה מול סיטי פס לא תיחתם.
לנגר מדגיש, כי אין מדובר בשינויים מהותיים לעניין גובה מענק ההקמה, או חלוקת הסיכונים בו, אלא שינוים הנובעים מצרכי הפרויקט.
גורמים המקורבים לפרויקט העריכו, כי כל שינוי שתעשה המינהלת צפוי להיבחן בבתי משפט. פס ירושלים צפויה לעתור לביהמ"ש אם יוכנסו שינויים בתנאי המכרז.
סיטי פס אמורה לגייס את המלווה לטווח קצר - 280 מיליון דולר - בהלוואה באירו, והיתרה - 100 מיליון דולר - בהלוואה לאורך תקופת ההפעלה, 30 שנה. כפי שפורסם לפני כחודש, הקבוצה מתקשה להשיג את המימון במט"ח.
הנהלת הפרויקט אישרה את הידיעה ומסרה: "גם ועדת המכרזים וגם מינהלת הפרויקט פועלים בהגינות ועל-פי חוק מול פס ירושלים. איננו מוצאים לנכון לנהל דיון מול פס ירושלים באמצעות 'גלובס'".
גורמים במשרד התחבורה הביעו זעם על טענות פס ירושלים. לדבריהם, מדובר בטענות קנטרניות וחסרות בסיס. לא התקבלו תגובות סיטי פס ופס ירושלים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.