הום סנטר רכשה 51% מרשת מוצרי החשמל בסט ביי

רשת הום סנטר רכשה 51% ממניות רשת "בסט ביי", כך מסר אהרן מידן, מנכ"ל רשת הום סנטר. תוכניות למזג את שתי הרשתות, שתיהן בבעלות אליעזר פישמן, נרקמו במשך זמן רב, אך לא יצאו אל הפועל בשל חוסר הסכמה עם השותף בבסט ביי, משפחת שטראוכלר, על שווי החברה. מעתה יחזיקו בבעלות בסט ביי הום סנטר (51%) ופישמן רשתות (49%). המשמעות היא כי פישמן יהיה בעל השליטה בחברה. מהחברה סרבו למסור פרטים לגבי היקף העסקה.

לדברי מידן, רשת בסט ביי תשמור על ייחודה ועל המותג שלה, ותקבל שרותי ניהול ותפעול מהום סנטר. לפני מספר חודשים מסרה רשת הום סנטר כי היא מתכננת להקים תתי רשתות נפרדות בתחומי החשמל וכלי הבית, וכי היא מעבה את פעילותה בתחום מוצרי החשמל, תחום ההתמחות של בסט ביי, על ידי כניסה למוצרים כבדים יותר. עוד נמסר אז כי פעילות מוצרי החשמל של הרשת עומדת על כ-100 מיליון שקל מתוך פעילות כוללת של כמיליארד שקל.

מהחברה נמסר עוד כי מיזוג פעילויות הום סנטר ובסט ביי תאפשר יצירת חסכון לוגיסטי ותפעולי ניכר לשתי הרשתות, וכי שיתוף פעולה בפעילות הרכש תהפוך את שתי החברות לגורם מכריע בשוק מוצרי החשמל.

שוק מוצרי החשמל הישראלי נחשב לתחרותי מאוד, ולמאופיין במלחמות מחירים אגרסיביות ובמרווחים נמוכים. לכן, הרשתות הגדולות בענף וכן היבואנים הגדולים בענף שואפים לאחד כוחות כדי להתמודד עם מצב השוק.

אליעזר פישמן הוא מבעלי השליטה ב"גלובס"