השקעה במניות ת"א 100 הניבה במחצית הראשונה של 2003 תשואה של 36.4%

מדובר בתשואה הגבוהה ביותר על השקעה פיננסית בתקופה זו * 70% מהעלייה בשערי המניות - באפריל-מאי

ההשקעה בשוק ההון ובמניות בפרט, הניבה במחצית הראשונה ב-2003 (ינואר-יוני) את התשואה הגבוהה ביותר. ההשקעה בת"א 100 הניבה במחצית הראשונה השנה תשואה מצטברת של 36.4%, לאחר ירידה של 25.6% בשנת 2002. כך עולה מנתונים שפירסמה היום (ג') יחידת ניהול החוב באגף החשב הכללי במשרד האוצר.

עוד מתברר מהנתונים, כי מדד המניות הכללי בבורסה הת"א הניב במחצית הראשונה השנה תשואה מצטברת של 36%, לאחר ירידה של 19.9% ב-2002. מדד ת"א 25 הניב תשואה מצטברת של 32.5% לאחר ירידה של 27.3% (בהתאמה).

מהנתונים מתברר, כי התפנית בשוק ההון החלה בחודשים פברואר-מארס, מייד עם סיום המלחמה בעיראק. 70% מהעלייה בשערי המניות נרשמה עם זאת בחודשים אפריל-מאי.

עוד מתברר מנתוני החשב הכללי, כי ההשקעה בדולר במחצית הראשונה השנה הניבה תשואה שלילית של 9% במצטבר, עקב ייסוף השקל לעומת הדולר. גם שער סל המטבעות רשם במחצית הראשונה השנה ירידה כוללת של 6.9%, לאחר עלייה של 13% בשנת 2002.

מגמת הייסוף בשקל לעומת הדולר בסל המטבעות החלה למעשה בחודש מארס, והיא נמשכת ברציפות, עם הפוגה קלה במחצית יולי.

נתוני החשב הכללי כוללים גם את מערך התשואות שנרשמו באיגרות החוב הממשלתיות במחצית הראשונה ב-2003, לעומת שנת 2002:

לבקשת אדיוסופט הוטל עיקול של 2.4 מ' ד' על יורוקום שיווק

מאת יצחק דנון

לבקשת חברת אדיוסופט הוציא ביהמ"ש המחוזי בת"א צו עיקול זמני על נכסי יורוקום שיווק (1986) מר"ג על סכום של 2.4 מיליון דולר. העיקולים הוטלו על זכויות יורוקום שיווק במשרדי החברה בר"ג, המטלטלין שבידיה וכספים המגיעים או שיגיעו לה מלקוחות ומצדדים שלישיים.

בנוסף הגישה אדיוסופט לביהמ"ש בקשה לאישור פסק בוררות בו חוייבה יורוקום לשלם לה 2.4 מיליון דולר.

אדיוסופט, העוסקת בפיתוח ייצור ושיווק של תוכנות לימודיות וחינוכיות, חתמה לפני למעלה מ-10 שנים על חוזה עם יורוקום בדבר שיווק לומדות. לטענת אדיוסופט, יורוקום הפרה את ההסכם ולכן הגישה נגדה תביעה. יורוקום הגישה תביעה שכנגד.

המחלוקת בין הצדדים הועברה לבוררות. הבורר, עו"ד רון טראוב, קבע כי יורוקום הפרה את ההסכם עם אדיוסופט, דחה את התביעה שכנגד וחייב את יורוקום לפצות את אדיוסופט ב-2.4 מיליון דולר.

לדברי אדיוסופט בפגישה שנערכה אמר בעל השליטה ומנכ"ל יורוקום אמר כי "אם הליכי הבוררות יסתיימו בפסק דין לטובת אדיוסופט זו לעולם לא תראה מיורוקום אפילו אגורה אחת". לטענת אדיוסופט, באמצעות עו"ד זאב הולנדר, מהדברים עולה כי יורוקום מתכוונת לעשות הכל כדי להימנע מהתשלום.

(ה.פ. 877/03).