אקסלנס עוברת לריבית שקלית: מנפיקה את ה"חרמון"

מתכננת הנפקה בהיקף של 160 מיליון שקל

צינור ההנפקות של אקסלנס נמשך. אחרי שבית ההשקעות השיק את סדרת ה"הרים" - אג"חים מובנים (Structures) שהתבססו על הריביות הדולריות בהיקף כולל של למעלה ממיליארד שקל, הודיעה היום אקסלנס על השקת "הר" חדש - החרמון, שמבוסס הפעם על הריביות השקליות.

החרמון ייתן למשקיעים ריבית המורכבת מריבית שנותן הגילון מסדרה 2305 (כיום - 6.64%) בתוספת של 3.5%-3.25%. החרמון יהיה למשך של 12 שנה (בעוד הגילון עליו הוא מתבסס יפרע בסוף 2011), אך כמו האיגרות הקודמות - גם הוא יוכל להיפרע שנה לאחר מועד ההנפקה, ובכל מועד תשלום של הריבית.

במקור תכננו באקסלנס לשלם תוספת ריבית של 2.75% על הגילון. אולם לאור עליית התשואות הארוכות בארה"ב, הוחלט להגדיל את תוספת הריבית לרמה של 3.25%-3.5% כאמור. תוספת הריבית המדויקת תיקבע מחר בבוקר, לקראת תחילת המכרז המוסדי.

על פי תנאי האיגרת, בשנה הראשונה היא תשלם ריבית של גילון פלוס תוספת הריבית. בשנים לאחר מכן הריבית תקבע על פי נוסחה שמורכבת מריבית הגילון פלוס תוספת ריבית לפי מספר הימים שבהם ריבית הליבור תהיה נמוכה מ-5% (בשנים 4-2), 5.5% (שנים 8-5) ו-6% (שנים 12-9). בנוסף, יקבלו המשקיעים את רווחי ההון שיתנו הגילונים בתום התקופה (כיום נסחר הגילון בתשואה של 7.5%, ובאקסלנס מבטיחים שהמשקיעים ייהנו מתשואה זו, בתוספת הריבית העודפת הנגזרת מנוסחת הליבור).

בסך הכל מתכננים באקסלנס להנפיק את החרמון בהיקף של 160 מיליון שקל. מחר יתקיים המכרז המוסדי בהנפקה, וב-31 ביולי יתקיים המכרז הציבורי.