ידיעות אחרונות: כתר-פלסטיק במגעים לרכישת אליברט הצרפתית

בבעלות אליברט 6 מפעלים ומכירותיה לשנה מסתכמות ב-150 מיליון דולר. השלמת העיסקה תעלה את מכירות כתר-פלסטיק ל-600 מיליון דולר ב-2004

חברת כתר-פלסטיק, שבבעלות סמי סגול, מנהלת מגעים מתקדמים לרכישת חברת הפלסטיק הצרפתית אליברט. כך דיווח העיתון "ידיעות אחרונות". אליברט נחשבת למובילה באירופה בתחומי חדרי האמבטיה והשירותים. אם העיסקה תושלם, עשויה כתר-פלסטיק להפוך לחברת הגדולה באירופה בענף הפלסטיק, ולהגיע למחזור מכירות של יותר מ-300 מיליון דולר בשנה באירופה. הרכישה תציב את כתר-פלסטיק בין 3 המובילות בעולם בענף ותגדיל את היקף מכירותיה ב-2004 ליותר מ-600 מיליון דולר. בנוסף, תחדור כתר-פלסטיק למדינות שעד כה לא היתה פעילה בהן.

מנכ"ל קבוצת כתר-פלסטיק, טל סנדלר, אמר בתגובה: החברה נמצאת במגעים עם מספר חברות, אבל אינה נוהגת לדווח על עיסקאות לפני שהן מושלמות.

אליברט נוסדה בצרפת ב-1930 ומונה כיום 6 מפעלים, 5 בצרפת ואחד בבלגיה. היקף המכירות של החברה מסתכם בכ-150 מיליון דולר בשנה, והיא נחשבת למובילה גם בחלק ממדינות אפריקה ודרום-אמריקה. בבעלות כתר-פלסטיק 16 מפעלים, 12 בישראל, והשאר בארה"ב, הולנד, דנמרק ובלגיה.

כתר-פלסטיק היא חברת פרטית, ואינה מפרסמת את תוצאותיה רשמית. מפרסומים שונים על החברה עולה כי היקף המכירות שלה צפוי להסתכם השנה ב-450 מיליון דולר, רק כ-15% מתוכם לשוק הישראלי.

לבד מכתר-פלסטיק, נמנה סמי סגול על הבעלים של קבוצת הפועל ת"א בכדורגל יחד עם משה תאומים, רפי עגיב ומוטי אורנשטיין. באחרונה קיצצה הפועל ת"א בהוצאותיה, נוכח גירעון כבד של כ-35 מיליון שקל.