איש עסקים חשוד שסייע לוחניש וגולד לנפח חשבוניות בדימונה טכסטיל

איש העסקים יהושע גוטליב נעצר על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה, בחשד שהיה שותף למעשי המרמה כלפי מרכז ההשקעות, המיוחסים לעודד גולד ושלמה וחניש.

גוטליב הובא אמש (ג') בפני בית משפט השלום בת"א. נציגת המשטרה, רב-פקד נורית פרנקל, טענה, כי על פי החשד, חברת דימונה טקסטיל שבשליטת וחניש וגולד, דיווחה למרכז ההשקעות על רכישת ציוד מחו"ל במחירים מנופחים שהסתכמו ב-2 מיליון דולר.

בהסתמך על כך, קיבלה דימונה טכסטיל סיוע כספי מהמדינה. גוטליב חשוד בכך, שבאמצעות חשבונות בנק שבשליטתו בחו"ל, הוחזרו כספי הניפוח מהחברה בחו"ל לחברת דימונה טקסטיל, ובכך הוא היה שותף למעשי המירמה של גולד ווחניש.

החוקרת ציינה, כי גוטליב נעצר בנמל התעופה בן-גוריון שעה שניסה לצאת את הארץ, אף שהוצא נגדו בחודש שעבר צו עיכוב יציאה מן הארץ. בא כוחו של גוטליב, עו"ד הלברשטט, טען, כי למרשו עסקים בנקאיים בחו"ל, וקיימת חשיבות ליציאתו בימים הקרובים לחו"ל.

השופטת מירי דיסקין השתכנעה מחומר החקירה שהציגה בפניה המשטרה, כי יש בסיס לחשש שגוטליב ינסה לשבש הליכי החקירה. השופטת הורתה, כי גוטליב יחתום על ערבות עצמית וצד ג' בסך 50 אלף שקל, ובנוסף יפקיד ערבות כספית או בנקאית על סך של 80 אלף שקל. עוד קבעה, כי דרכונו יישאר בחזקת המשטרה למשך שבוע. (ת.מ 10542/98)