שרון במסיבת עיתונאים עם בוש: "סוכם כי לא ישוחררו מחבלים שדם על ידיהם"

כמו כן סוכם, כי לא ישוחררו אסירים ששוחררו בעבר וחזרו לפעול בזירת הטרור"

ראש הממשלה שרון ונשיא ארה"ב בוש קיימו היום (ג') מסיבת עיתונאים בתום פגישתם.

נשיא ארה"ב, ג'ורג בוש, אמר בפגישה כי ארה"ב מעודדת מהמחוות שנקטה ישראל מאז הפסגה בעקבה.

לדברי הנשיא, מאז פסגת עקבה, נפגש ראש הממשלה שרון באופן קבוע עם ראש הממשלה הפלסטיני, אבו מאזן ובנוסף, ישראל נקטה בצעדים להקל על העם הפלסטיני, אולם יש הרבה מה לעשות על ידי ישראל והפלסטינים".

עוד הוסיף כי "הרשות הפלסטינית חייבת לנקוט בצעדים יעילים נגד העוסקים בטרור ולפרק את תשתיות הארגונים. אנו נחושים לסייע לראש הממשלה הפלסטיני כדי להשליט שלטון של חוק ברשות". לדברי בוש, "המחסום העיקרי לשלום הוא הטרור שלא ניתן להצדיק אותו בשום תירוץ".

ראש הממשלה, אריאל שרון, תמך בדבריו בבניית גדר ההפרדה וציין כי היא תמשיך להיבנות כהגנה על ביטחון אזרחי ישראל. "הסברתי את חשיבות הגדר כגורם שיביא ביטחון, שיביא בסופו של דבר שלום. עם זאת אמרתי בתום הדיון, שאני מוכן לבדוק אפשרות שהגדר תקשה על הפלסטינים כמה שפחות". הנשיא בוש אמר בתשובה לשאלה, כי גדר אכן נחוצה, אולם אסור שתפגע בעם הפלסטיני.

ראש הממשלה הדגיש כי "לא ישוחררו מחבלים עם דם על ידיים או כאלה ששוחררו בעבר וחזרו לעסוק בטרור. בנושאים האלה העמדות ברורות וכך ננהג".

שרון הוסיף ואמר כי "הסכמתי עם הנשיא להגיע למצב שהגדר תקשה על הפלסטינים כמה שפחות". הנשיא בוש אמר כי גדר אכן נחוצה, אולם אסור שתפגע בעם הפלסטיני. בפגישה הציג שרון תמונות של גדר ההפרדה, כדי להוכיח שלא מדובר בחומה, כפי שטוענים הפלסטינים. נשיא ארה"ב בירך על המחוות שנקטה ישראל כלפי הפלסטינים וציין כי "המחסום העיקרי לשלום הוא הטרור שלא ניתן להצדיק אותו בשום תירוץ"