ח.מר תספק תוכנה לניהול אבטחת האולימפיאדה ביוון ב-21 מיליון אירו

חיים מר, מנכ"ל החברה: "השפעת החוזה תורגש כבר ברבעון השלישי ותמשך עד הרבעון השני של 2004"

לאחר מספר חודשים בהם ניהלה ח.מר משא ומתן עם חברת סימנס להשתתפותה בפרוייקט אבטחת האולימפידה, שייערך ביוון בשנה הבאה, הודיעה היום החברה על חתימת ההסכם. ח.מר תשותף בפרוייקט האבטחה בתחום ההנדסה, האינטגרציה והתוכנה ותקבל בתמורה כ-21 מיליון אירו. לדברי מנכ"ל החברה, חיים מר, השפעת החוזה הנוכחי תורגש כבר ברבעון השלישי של השנה ותמשך עד הרבעון השני של 2004.

לדבריו, במסגרת ההסכם, תספק ח.מר תוכנה לניהול אבטחה בקנה מידה גדול מאוד, שינוהל על ידי סימנס. "החוזה מראה שיש ביזנס בתחום האבטחה, שהולך וגדל, גם באזור הזה וגם באזורים נוספים. אבל, בתחום הביטחון החלטות על חתימת חוזה לוקחת הרבה זמן, כיוון שמדובר בגופים ממשלתיים. אני עבדתי על החוזה הזה כשנתיים וחצי עד לחתימה היום".

התקופה האחרונה מצביעה על שינוי במצבה של חברת ח.מר, לאחר ש-2002 הייתה עבורה שנה קשה. בחודשים האחרונים דיווחה החברה על חוזים חדשים עם מפעלי תקשורת במקסיקו בהיקף של כ-27 מיליון דולר.

החוזים החדשים אולי יעזרו לח.מר לחזור לרווח, לאחר שבמהלך כל 2002 וגם ברבעון הראשון של השנה החברה רשמה הפסדים. ח.מר, העוסקת בעיקר בהתקנה ובתחזוקה של מערכות תקשורת, הפסידה אשתקד כ32.5- מיליון שקל, לעומת רווח של כ43- מיליון שקל ב-2001.

במקביל, צנחו ההכנסות של ח.מר אשתקד בכ-46% ביחס ל-2001 והסתכמו בכ-375 מיליון שקל. ברבעון הראשון רשמה החברה הכנסות של כ-80 מיליון שקל, בדומה לרבעון האחרון של 2002, והפסד נקי קטן של חצי מיליון שקל.

ההרעה הניכרת בתוצאות ח.מר מיוחסת בעיקר להפסקת הפעילות עם חברת השידורים בלוויין YES, לירידה במחזור הפעילות של חברת TMCS, העוסקת במתן שירותי אחזקה ותיקונים לממירים של חברות הטלוויזיה בכבלים, ולירידה במחזור הפעילות של החברות-הבנות בחו"ל.

על רקע המשבר הקשה בענף התקשורת, ח.מר פנתה לתחום האבטחה והביטחון. ח.מר ציינה בדו"חותיה הכספיים, כי להערכתה שיתוף הפעולה יניב בעתיד הקרוב עבודות נוספות בהיקף ניכר.