הרשות השנייה דורשת שינויים מפליגים בתכנית "אקזיט" של ערוץ 10

הסיבה: שימוש בשפה בוטה וקשה בשעות המיועדת לצפיית ילדים

הרשות השנייה דורשת מערוץ 10 להכניס שינויים מפליגים בתכנית "אקזיט", המשודרת ברצועה יומית בערוץ בין השעות 14:00-16:00, בגלל שימוש בשפה בוטה וקשה בשעות המיועדת לצפיית ילדים.

הדרישה של הרשות הגיעה לאחר שלפני כחודש התקבלה אצל נציב תלונות הציבור ברשות תלונה על התכנית ועל כך שיש בה שימוש בשפה בוטה וזולה במיוחד שדובר בשעות צפיית ילדים. בעקבות התלונה ערכה הרשות צפייה מפורטת בתכנית, ומצאה שאכן נעשה בתכנית שימוש בשפה שאינה ראויה לקהל צופים צעיר, וכי תכני התכנית עומדים לכאורה בניגוד לכללי האתיקה העוסקים בשימוש בלשון נקייה, בפגיעה בטעם הטוב ובפגיעה ברגשות הציבור.

עוד מצאה הרשות כי התכנית עומדת בניגוד לכללי התכניות העוסקים בהתאמת השידורים לקהל היעד שלהם.

במכתב ששלחה איילת מצגר, סמנכ"ל טלוויזיה ברשות השנייה, אל מנהל התוכניות בערוץ 10, גיא זוהר, מפורטים תמלילים של מספר אייטמים ששודרו בתוכנית שכוללים, אכן, סלנג קשה ובוטה, קללות והתייחסויות מיניות מזעזעות. בינהן, במערכון על תכניתה של סופי צדקה: "פעם היו לי מלא כוסיות... הייתי שולח להם ידיים... כוס אחתך...הייתי מספר דאחקות בשידור מפליץ בשידור. היו ימים שבחורות היו רצות אחרי ברחוב ואומרות לי בוא פוצץ אותי בוא תגמור לי על הצורה. היום כלום, לא רוקנתי את הביצים שלי חודשיים. כוס אמק. ילדים אל תשלחו לי ציורים תשלחו לי כוסיות. תשלחו לי את אחותכם הגדולה עם קונדומים".

לדברי מצגר, התכנית עומדת בניגוד לסעיף 19 למדריך האתיקה העוסק בשימוש בלשון נקיה, בעקרון הטעם הטוב ופגיעה ברגשות כלל הציבור, ובניגוד לכלל 7(ה) לכללי התכניות בדבר התאמת השידורים לקהל היעד שלהם.

"לא מקובל על הדעת כי תשודר בערוץ 10, שהינו ערוץ שידור מרכזי בפיקוח ציבורי, תכנית ובה שימוש בביטויים כה בוטים. מהדברים המצוטטים עולה כי לא רק ילדים ונוער הצופים בתכנית נפגעים ומושפעים לרעה מתכנה, אלא כל אדם בציבור עלול להיפגע, ללא קשר לגילו", כתבה.

הרשות ביקשה לקבל את עמדתו של ערוץ 10, לאחר קבלת התייחסות הערוץ לשידור תקבע הרשות את עמדתה הסופית. מערוץ 10 נמסר בתגובה, כי "הנושא נלקח בחשבון וכבר טופל".