רובינשטיין יפרסם השבוע הנימוקים לסגירת התיק נגד רה"מ שרון בפרשת הפשרת הקרקעות

רובינשטין ציין בהחלטתו, כי מדובר במעשים חמורים מבחינה ציבורית - אולם, לדבריו, לא היו בממצאי דו"ח מבקר כדי לבסס חשד לביצוע עבירה פלילית מצד ראש הממשלה

היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובישנטין, יפרסם השבוע את הנימוקים לסגירת התיק נגד ראש הממשלה, אריאל שרון, בפרשת דו"ח מבקר המדינה, שעניינו ניגוד עניינים בהתנהלותו של שרון בפרשת הפשרת הקרקעות. רובינשטיין החליט לפני כשבועיים על סגירת התיק, בהיעדר תשתית ראייתית המצדיקה פתיחה בחקירה.

דו"ח מבקר המדינה ייחס לשרון ניגודי עניינים בנוגע להתנהלותו בהחלטה 755 של מינהל מקרקעי ישראל, להפשרת קרקעות חקלאיות. על-פי דו"ח המבקר, שרון, בהיותו שר השיכון, השתתף בקבלת ההחלטה תוך ניגוד עניינים, בשל היותו בעל קרקעות, כך ששינוי ההחלטה היה אמור להיטיב גם עימו. כמו כן, למרות הנחייה מפורשת מצד מבקר המדינה, לא נמנע שרון מטיפול בעניין. הפרשה נחשפה ב"גלובס".

בעקבות דו"ח המבקר, הוקם בפרקליטות צוות שבדק אם יש מקום לפתוח בחקירת משטרה נגד שרון בעניין זה. באחרונה החליט הצוות, פה אחד, כי אין מקום לכך, בהיעדר תשתית ראייתית לקיומה של עבירה מצידו של שרון. רובינשטיין אימץ את המלצות הצוות.

רובינשטין ציין בהחלטתו, כי מדובר במעשים חמורים מבחינה ציבורית. לדבריו, עם כל החומרה בהיבט הציבורי שיש לממצאי הדו"ח לגבי התנהלות רה"מ ולגבי ההליך המינהלי שקדם להצעה לשנותה את החלטה 755, כמו גם הימנעותו של רה"מ מפנייה לוועדת ההיתרים, אין בממצאים אלו ובחומר הנוסף שנבדק על-ידי חברי הצוות, כדי לבסס חשד לביצוע עבירה פלילית".