רה"מ ייחקר בפרשות קרן והאי היווני לאחר שייחקרו עומרי שרון ואפל

הערכות: שרון יטיל את האחריות לפרשת סיריל קרן על בניו, כפי שעשה בנוגע למימון הפריימריס

ראש הממשלה, אריאל שרון, ייחקר בפרשות סיריל קרן והאי היווני, רק לאחר שייחקרו החשודים הנוספים. בפרשת סיריל קרן צפוי להיחקר קודם לכן ח"כ עומרי שרון, ובפרשת האי היווני צפוי להיחקר שוב דוד אפל. כך הבהירו היום (א') גורמים משפטיים.

האישור שנתן היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובישנטיין, למשטרה לחקור את שרון, אינו אישור קונקרטי, אלא אישור כללי, שהתבקש כתוצאה ממצב החקירה וממצאיה. בחודשים האחרונים, בעקבות סיכום ממצאי המשטרה בפרשת האי היווני, התגבשה בקרב הגורמים המשפטיים שטיפלו בעניין הבנה, שלא יהיה מנוס מלחקור את ראש הממשלה.

גורמים משפטיים אמרו היום, בעקבות שתיקתו של גלעד שרון, כי אם ראש הממשלה יקח על עצמו אחריות בפרשות סיריל קרן ובפרשת האי היווני, הרי שלשתיקתו של גלעד שרון לא תהיה משמעות מבחינתו. ואולם, אם ראש הממשלה יטיל את האחריות על שני בניו בפרשת סיריל קרן ועל גלעד בפרשת האי היווני, הרי ששתיקתם של הבנים עלולה לשחק לרעתם.

בזמנו, כאשר נחקר שרון בפרשת העמותות, הוא אמר, כי עומרי טיפל בנושא. לאור גירסתו של שרון בפרשת העמותות, ניתן להעריך, כי גם בחקירתו הצפויה בפרשת סיריל קרן, הנוגעת להלוואה שקיבל גלעד שרון, שנועדה להשיב כספים לחברת אננקס מחקרים, בשל תרומתה למימון הפריימריס של שרון - יאמר שרון, כי בניו טיפלו בנושא.

בא כוחו של גלעד שרון, עו"ד מיכה פטמן, נימק את שתיקתו של גלעד באווירה שנוצרה, של ניסיון לפגוע בראש הממשלה ממניעים פוליטיים, כך שכל דבר שיאמר גלעד, "יפורש נגדו באורח מפליל על ידי המשטרה והפרקליטות".

לדברי פטמן, "אנחנו קיבלנו אישוש לחשדות שלא מדובר בחקירה רגילה ולגיטימית אלא בפעילות שנגועה במניעים זרים, מהודייתה של הפרקליטה ליאורה גלט-ברקוביץ, שהדליפה את החומר".

עוד אמר פטמן, כי העובדה שהמשטרה פנתה לערוך חיקור דין מחוץ למדינה, קודם לחקירת הנוגעים בדבר כאן, מחזק את התחושה שקיימים מניעים זרים בפרשה.

בהתייחסו להתבטאויות בתקשורת, לרבות מצד רובינשטיין, נגד שתיקתו של גלעד שרון, אמר פטמן: "אני מאמין שבתי המשפט לא מושפעים מכל הקמפיין התקשורתי שמנסות המשטרה והפרקליטות לבנות. אני משוכנע שכל ערכאה תחליט לפי ההיגיון המשפטי הצרוף".