אלדין רוכשת את פעילות אלישים ב-23 מ' ד'

מטרת הרכישה היא לנסות לכבוש נתח שוק בתחום אבטחת אינטרנט ארגונית כוללת. על פי נתוני חברת המחקר פורסטר ריסרץ', עד שנת 2000 כ-%72 מ-1,000 החברות במדד הפורצ'ן יהיו תלויות ביישומים הכתובים בשפת ג'אווה

חברת אלדין מערכות הודיעה היום על רכישת חלק מפעילות חברת אלישים, בעסקה בהיקף של כ-23 מיליון דולר. אלדין תשלם לבעלי מניות אלישים 6.5 מיליון דולר במזומן, והיתרה תשולם ב-1.24 מיליון מניות אלדין. עד היום מניית אלדין בכ-9 דולרים, ועם פתיחת המסחר בוול-סטריט רושמת המניה עלייה של %28 למחיר של 11.75 דולר. בנוסף, יקבלו בעלי מניות אלישים עד 5 מיליון דולר נוספים במזומן, תשלום המותנה בהצלחת המכירות של תוכנת ESAFE של אלישים. אלדין הודיעה כי תבצע מחיקה חד פעמית ברבעון הרביעי כתוצאה מהוצאות מו"פ, בעקבות העסקה בה שימשו כיועצים בנקי ההשקעות רוברטסון סטיבנס אוורגרין ותמירפישמן המברכט אנד קוויסט.

אלישים, חברה פרטית שבין בעלי מניותיה נמצאת אלרון, המחזיקה ב-%15, צפויה להציג מכירות של כ-5 מיליון דולר בשנת 98'. לאור קצב מכירות זה, שווי העסקה גבוה יחסית, ואולם ניתן להסבירו בזינוק שחל באחרונה במניות אלדין. מניית אלדין, שלפני פחות משבועיים ניצבה על 7 דולר, עלתה במהלך תקופה זו בכ-%30 ואתמול סגרה במחיר של 9 דולרים.

אלדין, המפתחת חומרה למניעת העתקות תוכנה, למעשה משנה אסטרטגיה ברכישת חלק מפעילות התוכנה של אלישים. מטרת הרכישה היא לנסות לכבוש נתח שוק בתחום אבטחת אינטרנט ארגונית כוללת, תוך ניצול בסיס הלקוחות הקיים של אלדין.

על פי נתוני חברת המחקר פורסטר ריסרץ', עד שנת 2000 כ-%72 מ-1,000 החברות במדד הפורצ'ן יהיו תלויות לחלוטין ביישומים הכתובים בשפת ג'אווה, ולפיכך הן יהיו חשופות ליישומי ג'אווה עויינים. לדברי אלדין, פתרון ה-ESAFE של אלישים נבחר על ידי "פי.סי. מגזין" כעזר האבטחה הטוב ביותר באינטרנט.

במובנים רבים פעולת הרכישה של אלדין אינה מפתיעה, שכן בשנתיים האחרונות מגדירה אלדין מחדש את עסקיה, לאור השינויים התחוללים בשוק בו היא פועלת. ESAFE הוא לא רק פתרון כנגד יישומי ג'אווה עוינים - מדובר בחבילת פתרונות אירגוניים אותה מספקת אלישים כנגד מכלול איומים מהאינטרנט כנגד מערכת המידע האירגונית, אשר קיבלו את הכינוי "ונדלים" (כינוי שהומצא על-ידי אלישים והתקבל בעולם). כדי למצב את עצמה בתחום החדש, שהוא רחב בהרבה מתחום האנטי-וירוסים, הקימה אלישים חברה בארצות הברית תחת שם זה.

אלא שיתרונה לא רק בנוכחותה בארצות הברית. השוק של אלדין עבר שינויים: הפצת התוכנות נעשית היום הרבה יותר ממבעבר דרך האינטרנט, לכן הגנת חומרה על תוכנות היא תחום ששיעורי הגידול שלו פחותים בהרבה.

ינקי מרגלית, נשיא ומנכל אלדין, מסביר כי בעיסקה זו "אלדין קנתה 75 אנשי מקצוע מעולים, טכנולוגיה, 5 מיליון דולר מכירות ומשרדים בסיאטל, בהולנד ובישראל. אלא שיותר מזה, ביחד עם המוצרים אותם החלה לפתח בתחום הכרטיסים החכמים והמסחר האלקטרוני, אפשר לומר שהעיסקה מעמיקה את מעמדה בתחום המסחר האלקטרוני לאינטרנט".