המיזוג בין משרדי רו"ח פורר וקסירר יופעל בצורה מלאה בתחילת דצמבר

המשרד המאוחד יעסיק 1,100 עובדים; 50 עובדים ייאלצו לפרוש בשל יצירת כפילויות בעקבות המיזוג

משרדי ראיית החשבון קוסט-פורר-גבאי וליובושיץ-קסירר השלימו את ההסכמים הנוגעים למיזוגם, והוא יופעל בצורה מלאה מתחילת חודש דצמבר. המשרד המאוחד, קוסט-פורר-גבאי-קסירר, יהיה הגדול בישראל ויעסיק 1,100 עובדים.

בראש המשרד יעמוד צוות ניהולי בן שלושה חברים: היו"ר יצחק פורר, השותף המנהל רונן בראל וד"ר יוסי בכר, המנהל כיום את משרד קסירר. בכר לא קיבל תואר רשמי, אך ככל הנראה יהיה האחראי על כל העבודות הכלכליות והשירותים הנילווים, תחום בו הוא מתמחה.

בתחילת חודש דצמבר יעברו עובדי משרד קסירר למשרדים הסמוכים לבית משרד פורר, ברחוב עמינדב בתל-אביב. מדובר ב-1,500 מ"ר שעד כה הושכרו בשכירות משנה. המשרדים בשני הבניינים יאורגנו על-פי חלוקה פונקציונלית של מחלקות, ולא לפי ההשתייכות הארגונית המקורית. משרדו של בכר יהיה סמוך לאלו של פורר ובראל.

במסגרת המיזוג נקלטים במשרד החדש 300 מעובדי קסירר. בשל יצירת כפילויות, ייפלטו מהמשרד החדש 50 עובדים, בעיקר עובדי מינהלה ורובם יוצאי משרד קסירר. מספרם של העובדים במשרד המאוחד יהיה דומה למספר העובדים במשרד פורר לבדו בתחילת שנת 2000, שנת השיא בפעילות בתחום ההיי-טק בה מוביל משרד זה.

המשרד החדש יהיה בעל נוכחות בולטת בביקורת בשורה של ענפים: היי-טק, מסחר, ביטוח, בנקאות ותעשייה. תמהיל הלקוחות שלו יהיה המגוון ביותר בענף, והוא יכלול כ-270 חברות ציבוריות, מהן 70 הנסחרות בארה"ב ובאירופה.

המיזוג יוצא לפועל בעקבות קריסת רשת אנדרסן העולמית, בא היה חבר קסירר, לאחר פרשת אנרון. בכר ניהל מו"מ למיזוג עם משרדי סומך-חייקין וקסלמן, אך לא הגיע לסיכום איתם. משרד פורר חבר ברשת ארנסט אנד יאנג, השנייה בגודלה בעולם, אשר קלטה 50 משרדים שהשתייכו בעבר לאנדרסן.

בשנה האחרונה פעלו שני המשרדים במתכונת של שיתוף פעולה הדוק, כאשר שניהם ייצגו יחדיו את ארנסט אנד יאנג ונמנעו מתחרות הדדית. המיזוג הושלם לאחר שהוסרו התביעות שהוגשו נגד אנדרסן בארה"ב, והיה חשש שהן ישפיעו גם על יתר משרדי הרשת בעולם.

הסכם המיזוג בין פורר וקסירר כולל סעיפים המבטיחים את המשך עבודתם של השותפים הבכירים בקסירר, ובראשם בכר, למשך מספר שנים. זאת, לאחר שבשיחות עם משרד קסלמן עלתה האפשרות שבכר ושותפים אחרים יבקשו לפרוש זמן קצר יחסית לאחר מיזוג המשרדים.