תביעה נגד חיים אסא: מממן מכספי חברות בשליטתו חיי מותרות לנשותיו

19 עובדים בטקסטולוג'י ואסא אור תובעים 1.4 מיליון ש' בביה"ד לעבודה: "אסא לא משלם שכרנו"

האסטרטג חיים אסא, עושה שימוש בחברות בשליטתו, כדי לשלם תשלומים לבת זוגו, לבנותיו, לפרודתו ולבת זוגו לשעבר, וכן לאם בנו מחוץ לנישואין.

כך טוענים 19 עובדים בחברות טקסטולוג'י ואסא אור מערכות, בשליטתו של אסא, בתביעה שהגישו היום (ג') לבית הדין האיזורי לעבודה בתלאביב, כנגד החברות ואסא אישית, בגובה 1.4 מיליון שקל.

ד"ר חיים אסא היה בעבר האסטרטג הפוליטי של ראש הממשלה, יצחק רבין, בממשלתו השנייה. העובדים טוענים, באמצעות עו"ד מאיר דהן, כי לאחרונה נקלעו החברות בשליטת אסא לקשיים, והפכו לחדלות פרעון. כתוצאה מכך נותרו העובדים ללא משכורות וללא פיצויי פיטורים.

העובדים טוענים, כי ביחסים בין שתי החברות לא היה מסך אמיתי. אסא היה מנייד עובדים מחברה אחת לשנייה, מעסיק עובדים בחברת האחת, בעוד שתלושי השכר היו מתקבלים מהחברה השנייה, וביצע פעולות נוספות המעידות על כך שלא היתה הפרדה אמיתית בין פעילויות החברות.

לטענתם, אסא עשה בחברות כבתוך שלו. הוא לא הפריד בין כספי החברות לבין כספיו הפרטיים, וניהל את עסקי החברות שלא לטובתן, תוך נטילת סיכון בלתי סביר באשר ליכולתן לפרוע חובותיהן, בעיקר כלפי העובדים.

התובעים טוענים, כי אסא מממן מכספי החברות את תשלומי שכר הדירה של זוגתו הנוכחית, והעמיד לרשותה רכב מסוג "גולף". כן נטען שהוא מממן את תשלומי שכר הדירה של זוגתו לשעבר, מבלי שתעבוד בחברה, והעמיד לרשותה מכונית יוקרתית מסוג "סאאב", על חשבון החברה.

בנוסף, נטען שהוא מממן מכספי החברות את הוצאות אחזקת הבית של פרודתו, משלם משכורת לאשה שילדה לו בן מחוץ לנישואין, ומעמיד לרשותה רכב של החברות, מבלי שהיא עובדת בהן. כן הוא משלם משכורות ורכבים לבנותיו, מבלי שהן עובדות בחברות. אחת מבנותיו החלה באחרונה לשמש עוזרת אישית שלו.

בנוסף, לטענת העובדים, מממן אסא מכספי החברות נסיעות פרטיות שלו ושל קרוביו לחו"ל, ומשלם שכר לעובדת המנקה בעיקר את ביתו ובית זוגתו.

העובדים טוענים, כי אסא ידע שהחברות לא יכולות לעמוד בהתחייבויות הכספיות כלפי העובדים. לדברי העובדים, בכל זאת פיתה אותם להמשיך לעבוד בהן, תוך הבטחות כי ידאג אישית לסילוק החוב כלפיהם.

כן נטען, שאסא הבטיח להם במצגי שווא שידאג אישית לפרעון החובות של החברות כלפיהם. לכן המשיכו לעבוד גם בתקופה שלא קיבלו משכורות.

לטענתם, אסא נהג להגיע למשרדי החברה עם מזומנים וחילק אותם לעוב-דים, בגין משכורות שהחברות חייבות להם.

טרם הוגש כתב הגנה.