אלסתום מיוצגת בישראל על ידי דריה אינג'ינרינג והיתה מעורבת במכרזים רבים בארץ, כולם בתחום הציוד הכבד. מדובר בקטרים, קרונות, מנופים כבדים ורכבים מיוחדים לשימוש במחצבות או במכרות.
המטרה הנכספת של אלסתום בשנים האחרונות היתה לזכות במכרז הרכבת התחתית בתל אביב. עם בחירתו של רוני מילוא לתפקיד ראש עיריית תל אביב לפני חמש שנים נראה המכרז מאוד קרוב, אך עם הזמן שחלף התרחק יותר ויותר.
כהכנה למעורבותה במכרז זה, קיימה אלסתום בישראל 2 ימי עיון גדולים לאנשי מקצוע, אליהם הביאה את בכירי החברה מצרפת.
הקבוצה אליה חברה אלסטום (שלא פורקה רשמית) כוללת את פוג'רול הצרפתית, התעשייה האווירית, תעש והארגז. כמובן, שעדיין זו רשימה זמנית.
יצרניות כבדות נוספות בתחום הרכבות שהקימו קבוצות למכרז הן סימנס הגרמנית, בומברדיה הקנדית, אנסלדו טרנספורטי האיטלקית, קאף ודרדגוס הספרדיות, מטרה הצרפתית, ABB השוודית-שוויצרית, דיימלר בנץ הגרמנית, קוואסקאי ומרובני היפניות ויונדאי הקוריאנית.
הממשלה הקימה חברה בשם נת"ע לצורך קידום הפרוייקט, והתוצאה היתה הפוכה - התנגדות עזה של משרד האוצר והיום גם של משרד התחבורה. ראש העיר הנבחר של תל אביב, רון חולדאי, הודיע במערכת הבחירות שהוא אינו מרגיש מחויב לפרוייקט
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.