קולין פאוול: הפלשתינים חייבים להשתפר בפעולותיהם הצבאיות נגד קבוצות טרור

"עלינו לראות מאמצים מרוכזים יותר נגד האפשרות לבצע פעולות טרור מצד הפלשתינים", אמר מזכיר המדינה האמריקני לכתבים בוושינגטון. "אין די בהפסקת אש בלבד"

מזכיר המדינה האמריקני קולין פאוול אמר הערב (ה') כי הפלשתינים חייבים להשתפר בפעולותיהם הצבאיות נגד קבוצות צבאיות האחראיות על התקפות נגד ישראלים.

"עלינו לראות מאמצים מרוכזים יותר נגד האפשרות לבצע פעולות טרור מצד הפלשתינים", אמר פאוול לכתבים בוושינגטון. "אין די בהפסקת אש בלבד".

עם זאת, פאוול ציין כי יש התקדמות בניסיונות לצמצם את המתקפות נגד ישראלים. "אנו רואים שרמת הטרור והאלימות פוחתת משמעותית, ואין על כך עוררין", הוסיף.

"אבל הפסקת האש של הקבוצות הפלשתיניות יכולה לבוא לקצה 'בכל יום' ויכולה לשמש ככיסוי לקבוצות הצבאיות שיוכלו לשפר את היכולות שלהם ולבחון כלי נשק חדשים", ציין.

פאוול ציין גם התקדמות נוספת בתכנית "מפת הדרכים" המוצעת, המציינת סדרה של צעדים שעל שני הצדדים לנקוט כדי לכונן שלום ולהקים מדינה פלשתינית עד 2005. הוא ציין את הנסיגה הישראלית מעזה ומבית לחם, ואמר "עלינו לראות יותר מזה".

ארה"ב דנה עם ממשלת ישראל בהתנחלויות ובבניית גדר ההפרדה שנועדה למנוע כניסת פלשתינים לשטח ישראל. פאוול אמר שיש להקפיא את ההתנחלויות והביע את חששותיה של ארה"ב בעניין הגדר השנויה במחלוקת. הפלשתינים גינו את הגדר משום שהיא מגבילה את חופש התנועה שלהם, ומטרתה לכבוש את אדמת פלשתין.