ממשלת גרמניה הודיעה לאחרונה, כי היא מתכוונת להאיץ את המהלכים לגביית אגרת
ממשאיות הנוסעות בתוך כבישי המדינה בהיקף של 15 אירו סנט לקילומטר.
גביית האגרה צפויה להתחיל ב-1 בספטמבר, ונהג משאית שירצה לחצות את גרמניה מצפון
לדרום, ייאלץ להיפרד מסכום של כ-150 אירו (172 דולר). החלטת הממשלה התקבלה
בניגוד להתנגדות האיחוד האירופי, וועדה של האיחוד בודקת בימים אלו את ההחלטה
והשלכותיה.
"האגרות עומדות בתיאום מוחלט עם הרגולציה האירופאית, ואנו נחל לגבות אותם בזמן",
אמר שר התחבורה הגרמני, מנפרד סטולפ, לסוכנויות הידיעות במפגש שרי התחבורה
שנערך לאחרונה בדרום איטליה. מנגד, דובר האיחוד האירופאי אמר, כי למרות שהאיחוד
עדיין לא החליט אם להתערב בהחלטת הממשלה לגביית אגרות ממשאיות, הוא מתכוון
לבקש הקלות במיסים על דלקים ורכבים הקשורים לגרמניה.
"לפצות על גביית האגרות בהפחתת מיסים על דלק, זה דבר מדאיג. קיים סיכוי שגרמניה
תיהנה מהאגרות הללו יותר מאשר מדינות אחרות", אמר הדובר שהוסיף כי גם אם האיחוד
האירופי לא יתערב בהחלטת גרמניה, עדיין קיימת האפשרות שגרמניה תאלץ להחזיר
כספים בעתיד.
נציין, כי האיחוד מתכוון להגיש מסקנות הוועדה לברלין, ולגרמניה יהיה חודש שלם
להגיב למסקנות. שר התחבורה הגרמני מסר, כי גביית האגרה תאושר על ידי האיחוד
האירופי, וכי לגרמניה לא יהיה יתרון לא הוגן על פני מדינות אחרות.
אגרות רכב - למסילות רכבת
בכירים אירופאים מסרו לאחרונה, כי האיחוד האירופי
מתכוון לגבות אגרות רכב בכדי לממן בניית מסילות לרכבות. האגרות ייגבו באזורים
רגישים מבחינת איכות סביבה במטרה למנוע זיהום נוסף באזורים צפופים, ולהוריד
את כמות הנוסעים במכוניות לטובת נוסעי רכבות.
כיום, חברות האיחוד האירופי יכולות לגבות אגרה בכדי לשמור על תחזוקה וירידת
ערך של בתים באזור הכבישים בו נגבה הכסף - ההצעה של הבכירים היא בבחינת חידוש,
כיוון שעד כה היה אסור להשתמש בכספי האגרות לצרכים אחרים בפרט לצרכי הכביש.
השינוי יהיה מעניין ומורכב במיוחד באוסטריה, שנאלצה לבטל חיובים של נהגי משאיות
בכבישי אגרה, אשר שילמו סכומים גבוהים בכדי לממן הקמת ושיפוץ מסילות רכבת.
לדברי הבכירים, גביית האגרות תכביד בעיקר על נהגי המשאיות שיצטרכו להוסיף עוד
כ-20% בנסיעות בכבישי אגרה באזורי האלפים והפירנאיים; הכספים יופנו בעיקר לצורך
בניית מסילות רכבת. נדגיש, כי המדיניות החדשה תאפשר למדינות גם לערוך שינויים
בכבישי האגרה הקיימים, ולגבות מחיר גבוה יותר בשעות עומס בכבישים צפופים בעלי
שיעור זיהום אוויר גבוה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.