כביש 431: המסר למשקיעים זרים דחה את המכרז שוב

כביש 431 הוא הראשון בישראל המקודם בשיטת ה-PFI, ולכן יש חשיבות גדולה להצלחתו, בעיקר כלפי המסר למשקיעים זרים

פרסום מכרז שלב ב' בכביש 431 נדחה שוב על רקע המחלוקת בעניין הרשות הממונה. על-פי התכנון, אמור היה המכרז להתפרסם בפברואר 2003, וכיום אין במשרד התחבורה אף אינדיקציה לגבי מועד פרסומו.

בעוד משרד התחבורה סבור, כי האחריות לניהול הפרויקט צריכה להיות של מע"ץ, באוצר חושבים כי למע"ץ אין יכולת לטפל בצד הפיננסי, בעיקר כיוון שמדובר בפרויקט מסוג PFI. שר התחבורה, אביגדור ליברמן, מגבה את עמדת משרדו, וסבור אף הוא כי למע"ץ האחריות הבלעדית על הכביש.

כביש 431 הוא הראשון בישראל המקודם בשיטת ה-PFI, ולכן יש חשיבות גדולה להצלחתו, בעיקר כלפי המסר למשקיעים זרים. במשרד התחבורה מפנים אצבע מאשימה כלפי האוצר, בטענה כי לא היה מקום לקדם את הפרויקט כל עוד לא נפתרה המחלוקת, כיוון שנוצר הרושם של "התנהלות לא רצינית, שלא לומר חובבנית" מול המשקיעים הפוטנציאליים. במשרד האוצר מודים, כי המסר הוא אכן בעייתי. עם זאת, לדעתם, לא היה צורך לעכב את העבודה, והנושא של הרשות הממונה יכול להתברר תוך כדי תהליך. ההחלטה של מנכ"ל משרד התחבורה לעצור את קידום הפרויקט, אומרים באוצר, היא שגויה.

הכביש, שעלותו 1.2 מיליארד דולר, מתחיל ממערב לראשל"צ דרך רמלה, לוד עד מודיעין. אורכו 20 ק"מ.