קבוצת אלרוב רכשה שלושה בניינים באנגליה ובצרפת תמורת 40 מיליון דולר

כל ההשקעות נעשו באמצעות חברת PIH, הנמצאת בבעלות אלרוב (70%) ומשקיע יהודי מאנגליה (30%)

קבוצת אלרוב, בשליטת אלפרד אקירוב, מגדילה את השקעותיה במערב אירופה, על חשבון תוכניות הבנייה שלה בישראל. החברה רכשה בסוף השבוע, יחד עם משקיע אנגלי, שלושה בניינים בפריז ובאנגליה, בהשקעה כוללת של 40 מיליון דולר. הבניינים מושכרים בתשואה כוללת של 8.25% אחוז. עם השלמת העסקאות, יש לקבוצה השקעות בסך 100 מיליון דולר בנכסים מניבים באנגליה ובצרפת.

כל ההשקעות נעשו באמצעות חברת PIH, הנמצאת בבעלות אלרוב (70%) ומשקיע יהודי מאנגליה (30%).

PIH רכשה שני בניינים באנגליה - בניין בבריסטול ובניין באדינבורו סקוטלנד, בשטח כולל של כ-23 אלף מ"ר, בהשקעה כוללת של 23 מיליון דולר. שני הבניינים מושכרים לחברת הטבק האנגלית המובילה פאלמאר את הרווי מק-קלן, בשכר דירה של כ-1.6 מיליון דולר לשנה, בעיסקה לטווח ארוך.

הבניין השלישי הוא בית משרדים במונטריי ליד פריז, בן 12 אלף מ"ר, בהשקעה של 17 מיליון דולר. רוב הבניין מושכר, כאשר 30% ממנו מושכרים למשרדי מס הכנסה. דמי השכירות הכוללים הם כ-1.7 מיליון דולר לשנה, בחוזים לטווח ארוך.

PIH השקיעה 5.5 מיליון דולר, וקיבלה על יתרת ההשקעה הלוואות מבנקים אירופים, לטווח ארוך בריבית של 5.5% לשנה. הבניינים הם הביטחונות היחידים להלוואות. התשואה המחושבת על ההון העצמי היא כ-25%. מנגד, החליטה אלרוב להקפיא את התוכנית לבנות בניין משרדים בן 15-10 אלף מ"ר על מגרשים בבעלות החברה ברחוב אחד העם 26-24-22 בת"א.

לדברי הקבוצה, במצבו הנוכחי של שוק המשרדים אין כדאיות להשקיע מיליוני דולרים לבניית בניין משרדים נוסף בסיטי של ת"א.