מע"ץ ורכבת ישראל שילמו בתוואי כביש 531 פיצוי ממוצע של 71.8 אלף דולר לדונם עבור קרקע חקלאית, שיש לגביה ציפיות לבנייה.
סכום זה קרוב יותר לקביעתו של השמאי מטעם מע"ץ והרכבת, גדעון גולדשטיין, שהעריך את הפיצוי על קרקעות בתוואי זה ב-70 אלף דולר לדונם, לעומת שמאי של בעלי הקרקע שהעריך את השווי ב-170 אלף דולר.
על סמך הפשרה הזאת נגזרו הפיצויים שולמו לבעלי קרקעות סמוכים, שקרקעותיהם הופקעו. בכביש רוחב מקביל, 431, שילמה מע"ץ 60 אלף דולר לדונם.
"ההשוואה בין גובה הפיצוי בקרקעות אלה לפיצוי שצפויים לקבל האחים מלמוד היא בעייתית", אומר ל"גלובס" שמאי מקרקעין ותיק.
לאחים מלמוד יש נחלה, המורכבת גם מקרקע המיועדת למגורים וגם קרקע חקלאית, ו"נחלה זו 'חיה אחרת'. האלמנט של המגורים הוא הדומיננטי בקביעת גובה השומה.
עם זאת, לפי גובה הפיצוי הצפוי לאחים מלמוד, נראה שישנה פגיעה קשה בחלקת המגורים שלא לומר פגיעה טוטאלית".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.