נהג בברינקס, שהתחזה לאחר, ברח עם 7 מיליון שקלים שהסיע במשאית

ברינקס: הכספים יוחזרו * החברה מבוטחת דרך ברינקס העולמית * מיליון שקל היו של בנק לאומי

נהג חברת ברינקס שדד היום (ג') 7 מיליון שקלים במבצע מתוחכם, שהפתיע את המשטרה ואת בעלי העסקים, שכספם היה בכלי הרכב המשוריין של הברינקס. הנהג, שהתחזה לאחר בעת שעבד בחברה, נמלט עם כלי הרכב בשעה שהמאבטח שנסע איתו ירד כדי להביא הפדיון של מרכז אגד בקריית חיים.

על פי החשד, מבצע השוד התחזה לשגיא אונגר, תושב איזור נתניה ועו"ד במקצועו. המשטרה חקרה את אונגר האמיתי והתברר בוודאות, כי אינו קשור לפרשה. המשטרה בודקת אם היו משתפי פעולה עם הנהג השודד. כן פירסמה המשטרה תמונה של החשוד וביקשה את עזרת הציבור בחיפושים אחריו.

למרות מחסומים רבים שהקימה המשטרה באיזור חיפה, לא הצליחה לתפוס את הנהג כשהוא בתוכה. מסוק משטרתי איתר לבסוף את כלי הרכב באזור הקריות, כשהיא פרוצה ורוב השקים נלקחו.

הנהלת ברינקס הודיעה היום, כי הכספים יוחזרו ללקוחות. הכסף שנשדד היה בעיקר צ'קים. לפי הערכות, כל הכספים שהובלו היום מבוטחים.

בכיר בענף הביטוח אמר ל"גלובס", כי לפי מדיניות ברינקס העולמית, ברינקס ישראל לא מבוטחת בחברות הביטוח המקומיות, אלא דרך החברה העולמית.

הכספים שנגנבו היו מיועדים להפקדה בבנקים באזור והיוו את פדיון הימים האחרונים של בעלי העסקים באזור מפרץ חיפה והקריות, בהם בעלי עסקים גדולים.

פדיון של מאות אלפי שקלים, השייך לקואופרטיב אגד, ניצל ברגע האחרון.

במערכת הבנקאית מעריכים, כי הכסף שהובל ברכב של ברינקס היה שייך למספר בנקים וחברות עסקיות, שמשתמשות גם הן בשירותי שינוע הכספים של ברינקס.

עד כה ידוע, כי מיליון שקלים מתוך 7 מיליון השקלים שנגנבו היו שייכים לבנק לאומי. בבנק מבצעים בדיקה בעניין ומבהירים, כי בכל מקרה הסכום מבוטח.

לא כל הבנקים עושים שימוש בשירותים של ברינקס. בנק דיסקונט, למשל, משתמש בעיקר בשירותי רשות הדואר ובנק המזרחי הקים חברת שינוע מאובטחת משלו, שמעניקה שירותי העברת כספים גם לבנקים אחרים.