בית מפלגת העבודה סוף סוף נמכר: 10.3 מיליון שקל עבור הירקון 110 בת"א

המפלגה תשתמש בתמורה לפרעון חובות לבנקים * שווי המגרש הוא בעיקר בערכה של הקרקע

בתום תהליך התמחרות, בו לקחו חלק שני מועמדים, נמכר בית מפלגת העבודה ברחוב הירקון 110 בתל-אביב. רוכשי המבנה ישלמו 10.3 מיליון שקל, כ-2.3 מיליון דולר, שישמשו לאחר תשלום מס לתשלום חובות המפלגה לבנק הפועלים.

בית מפלגת העבודה הוצע למכירה זו הפעם השלישית. בפעמיים הקודמות בוטלה המכירה ברגע האחרון, לאחר שכבר נמצאו קונים, וזאת לאחר שראשי המפלגה שינו את דעתם באשר למכירה.

המכרז הנוכחי פורסם לפני כחודשיים, וזכה להיענות גבוהה באופן יחסי. לדברי יו"ר ועדת הנכסים של בתי ארלוזורוב, יהודה סעידי, שניהל את המכירה, שבעה קונים הביעו את רצונם לרכוש את המבנה. ההצעה הגבוהה ביותר היתה בגובה 9.3 מיליון שקל. במהלך המו"מ העלו הקונים את הצעותיהם, עד למחיר שהושג בסופו של דבר.

יצוין, כי על-פי הערכת שמאי מלפני שלוש שנים, שווי המבנה היה כ-3 מיליון דולר. לדברי סעידי, הערכת שמאי מלפני שלושה חודשים כבר היתה נמוכה בהרבה.

שטח הבניין, שבו ארבע קומות, הוא כ-1,700 מ"ר. המבנה נבנה בראשית שנות ה-30, ויש בו חריגות בנייה רבות. שוויו האמיתי הוא בערכו של המגרש עליו בנוי הבניין. לדברי סעידי, הרוכשים קנו אותו AS IS, והם מודעים לכל מגבלותיו התכנוניות. לדבריו, ייעוד המבנה הוא למשרדים, אך ניתן יהיה להסב את הייעוד גם למגורים ולמלונאות.

בשכנות למבנה נמצאים בניין משרדים שבו שכנה בעבר שגרירות ברזיל, ובצידו השני נמצא מבנה המיועד להריסה. להערכת סעידי, יתכן ואפשר יהיה לבצע הליך של איחוד וחלוקה, ולנצל את אחוזי הבנייה של שני המבנים גם יחד, כדי לבנות מבנה גדול אחד.