הוארך ב-7 ימים מעצר קופרמן-סגל החשוד בגניבת 4.7 מיליון ש' מברינקס

ביהמ"ש: מחומר הראיות עולה, כי לפרשייה חברו שותפים נוספים, שטרם נחקרו וטרם אותרו

בית משפט השלום בקריות האריך היום (ב') אחה"צ בשבעה ימים את מעצרו של אילן קופרמן-סגל, בן 33 מחיפה, החשוד בגניבת 4.7 מיליון שקל משריונית הברינקס בשבוע שעבר, בעת ששימש כנהג מאבטח בחברה.

בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו, גם נטען, כי שוטרים מצאו אמש את רכב המילוט, בו השתמש, על-פי החשד, אילן קופרמן-סגל. הרכב התגלה ברחוב פיק"א סמוך למרכז חורב, כאשר הוא בחנייה, ונלקח כמוצג על-ידי המשטרה.

מסמכים מזוייפים נציג המשטרה ביקש היום להאריך ב-15 יום את מעצרו של קופרמן-סגל. לדבריו, במשך חודשים רבים התחזה החשוד, לאחר שזייף תעודות ומסמכים, כדי להונות והוא הגיש מועמדות למקומות עבודה שונים תחת זהות לא לו ועל סמך מסמכים מזוייפים.

המשטרה טוענת, כי בדרך זו הוא התקבל לחברת ברינקס תחת השם שגיא אונגר והחל לעבוד בה ב-12 באוגוסט כמאבטח וכנהג.

ב-19 באוגוסט הוא נכנס לבית אגד לאסוף כספים ואז הוא נמלט עם רכב החברה, בו היו יותר מחמישה מיליון שקל. לאחר-מכן הוא נמלט מהרכב, כאשר ברשותו 4.7 מיליון שקל. הוא ברח באמצעות רכב מילוט שהוכן מבעוד מועד.

נהג להתחזות לטענת המשטרה, הודה החשוד בכך שהתחזה והתקבל לעבודה בברינקס בזהות כוזבת. הוא גם הודה בחקירתו, כי נמלט עם רכב החברה.

המשטרה גם טענה בבית המשפט, כי קופרמן מסר גרסה שהופרכה על-ידי עדי ראיה וכן הופרך לחלוטין האליבי שמסר. בדיון התברר כי קופרמן טען שהסכום שהיה במכונית נמוך ממה שנטען שהיה בה.

נציג המשטרה, רס"ר מאיר ממן, מסר לשופט מסמך המסביר כיצד קופרמן השתמש בזהות של שגיא אונגר והתקבל לחברת ברינקס וכן מסר מספר דוגמאות של מסמכים מזויפים שעפ"י החשד עשה בהם קופרמן שימוש.

הסניגור, עו"ד רונן חליבה טען, כי בניגוד לפרסומים אודות עברו הפלילי של מרשו, לקופרמן יש רישום פלילי על עבירה אחת של גרימת נזק לרכב.

גירסתו הופרכה רס"ר ממן גילה בדיון, כי בחומר החקירה יש קצה חוט לשותפים נוספים שפעלו עם קופרמן וכן עדי ראייה שמפריכים את גרסתו באשר לאופן בריחתו ממתחם מגה, שם נטש את רכב הברינקס.

הסנגור אמר בתגובה, כי מרשו מוכן לכל עימות שיידרש עם כל עד ראייה והביע הסכמה לעצור את מרשו לחמישה ימים בלבד. כמו כן, הוא ביקש להורות על החזקתו בתנאי מעצר ראויים, בעקבות תלונתו של מרשו על תנאי מעצרו.

ראיות תומכות השופט מרדכי ארגמן שהורה להאריך את מעצרו בשבעה ימים, ציין כי אין מחלוקת בין הצדדים ביחס לכך שהחשוד הוא זה שביצע את העבירות המיוחסות, למעט עבירה של גניבת הכסף מהמכונית. "מעיון בחומר החקירה עולה, כי יש ראיות התומכות לכאורה בחשדות. מחומר הראיות, המבוסס גם עדויות של עדי ראייה עולה, כי לפרשייה חברו שותפים נוספים שטרם נחקרו וטרם אותרו", ציין השופט בהחלטתו על הארכת המעצר.

המשטרה הודיעה, כי בכוונתה להרחיב את החקירה בניסיון לאתר את שותפיו של קופרמן-סגל.