ארבל ספורט תפיק את כל שידורי הליגה הלאומית בכדורגל עבור טלעד

חברת ארבל ספורט, בבעלות יורם ארבל, תפיק את כל שידורי הספורט של הליגה הלאומית בכדורגל עבור טלעד, זכיינית ערוץ 2. בשידורים יכללו את התוכנית "בעיטת פתיחה", שתשודר בכל שבת בשעה שתיים, את "משחק השבת", ואת התוכנית המסכמת של המשחקים, "הדקה ה-91", שתשודר במשך 70 דקות בכל מוצאי שבת.

יצויין, כי בעבר הפיקה ארבל ספורט רק חלק מהשידורים, והחל מעונה זו, לפי הסכם שנחתם עם טלעד, מפיקה החברה את כל השידורים. משחק השבת יועבר, כאמור, בשידור חי מדי שבת בין השעות 17:35 ל-20:00. המשחק יצולם ב-10 מצלמות אלקטרוניות, 8 רגילות ושתיים בתוך השערים, כאשר בחלק מהמשחקים תהיה אחת המצלמות מצלמת רחף מעל אחד השערים.

המשחקים המשניים, שצולמו עד היום בארבע מצלמות, יצולמו בחמש עד שש מצלמות, והמשחק השלישי, שצולם בארבע מצלמות, יצולם בחמש. המראיינים על הקווים יהיו ציון נאנוס, וכתבת חדשה של משחק השבת, שרון פרי.

השינוי הגדול ביותר הוא בעיצובה של התוכנית הדקה ה-91. התוכנית תשודר בשידור חי באולפן וירטואלי, שביצעה עבור החברה חברת אר.טי.סט. החברה נחשבת לאחת המובילות בעולם בתחום האולפנים הווירטואליים, והיא נותנת פיתרון כולל לכל שלבי הפקת הטלוויזיה והווידאו. האולפן הווירטואלי יאפשר הצגת מראה עשיר ורחב ידיים על המסך, אשר נפתח בסטנד אפ של ארבל על רקע תקצירים מהמשחקים המוקרנים במסכים שונים. את המגזין הדקה ה-91 יגיש ארבל לבדו, כשלצידו בעמדות הפרשן יתארחו לסירוגין מוטי איווניר וגילי לנדאו.

מודי בראון לא יגיש, אלא יכתוב את קטעי הקישור בלבד. ארבל אמר כי המעבר לאולפן הווירטואלי לא נעשה כגימיק, אלא לשדרג את התוכנית, ליצור אולפן יפה ולתת לכל התוכנית אריזה וקצב חדשניים. לדבריו, מדובר בגישה חזותית שלא נראתה קודם בשידורי הספורט בארץ.

במסיבת העיתונאים עם פתיחת שידורי הספורט, אמר מנכ"ל טלעד, עוזי פלד, כי שידורי הספורט בערוץ המזרח התיכון הם בבחינת שידורים פיראטיים, והפירסומות המשודרות במשחקים הן תחרות לא הוגנת לזכייני ערוץ 2. "ערוץ המזרח התיכון פועל תוך עצימת עין של השלטונות. הערוץ לא משלם מיסים למדינה ולא תמלוגים, ושרת התקשורת ויו"ר מועצת הכבלים, שמאפשרים את שידורי הערוץ, פוגעים בחוק". לדבריו, זכייני ערוץ 2 לא יהססו לפנות לבג"ץ אם שרת התקשורת, לימור לבנת, לא תיענה לדרישותיו להפסיק את השידורים הפיראטיים מלבנון. פלד הוסיף עוד, כי לפי בדיקות הפיפל-מיטר זוכים שידורי הספורט בערוץ המזרח התיכון באחוזי צפייה בודדים בלבד. "מפרסמים שמשדרים שם פירסומות", אמר, "שמים את כספם על קרן הצבי"