ביהמ"ש העליון אישר פדיון מניות של אגודת קו-אופ ירושלים על-פי השוויי הריאלי שלהן

דחה בקשה לצו מניעה מכיוון שהבקשה לא הוגשה למחוזי; העותר ביקש לפדות המניות ע"פ שווי נכסי

שופטת בית המשפט העליון דליה דורנר דחתה אתמול (ב') בקשה לצו מניעה המונע את פדיון המניות של אגודת קו-אופ ירושלים על-פי השווי הריאלי שלהן.

השופטת קבעה כי מאחר שהבקשה לא הוגשה לבית המשפט המחוזי יש לדחותה. מתן בן-דרור הגיש, באמצעות עו"ד אליעזר לויט, בקשה לצו מניעה נגד פדיון המניות באגודה על-פי שוויין הריאלי כפי שהחליטו מוסדות האגודה.

בן-דרור הגיש את הבקשה במסגרת ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים אשר דחה בקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה בעניין. בתביעה הייצוגית ביקש בן-דרור לפדות את מניות אגודת קו אופ ירושלים על פי שוויין הנכסי, צעד שמשמעותו פירוק האגודה.

קו-אופ, המיוצגת על-ידי עו"ד עופר פיינשטיין, טענה כי בן דרור לא פנה לאגודה ולא העלה טענות בפני המוסדות בעניין. בית המשפט המחוזי החליט כי בעלי המניות באגודה ומוסדות האגודה רשאים לקבוע בעצמם את שיטת פדיון המניות ללא התערבות בית המשפט. האגודה קבעה כי המניות יפדו בערכן הריאלי וכי היא תמשיך לפעול ולא תפורק.

החלטה זו עומדת בניגוד להחלטות בתי משפט אחרים בעניין קו אופ הריבוע הכחול וקו אופ צפון אשר שם התקבלה בקשה דומה.

באגודת קו אופ ירושלים 15,500 בעלי מניות. בעלי המניות יכולים לפדות את מניותיהם בסכומים שבין 9,000-300 שקל על פי מועד רכישת המניות וגובה התשלום ששילם כל בעל מניה ברכישתה.

יצוין, כי אתמול (ב') דחה בית המשפט המחוזי בירושלים ערעור על החלטת רשם האגודות, עו"ד אורי זליגמן. זליגמן מחק ממרשם אגודת הקו-אופ את שמם של הוריו של לויט, לאחר שהתברר כי מדובר ברישום כפול של אותה מניה: פעם אחת נרשמה על שמו של לויט ופעם אחת על שם הוריו. לויט החל בהליכים משפטיים בעניין ובסופו של דבר קבעה השופטת מיכאלה שידלובסקי-אור כי מדובר ברישום כפול.

(ע.א 3074/03).