המדינה תשלם בתשלומים את מענק ההקמה של הרכבת הקלה בירושלים

סיטי פס אמורה לגייס כ-300 מיליון דולר (באירו ובשקל) במלווה לטווח קצר, והיתרה, בסך 100 מיליון דולר, בהלוואה ארוכת טווח לאורך תקופת ההפעלה - 30 שנה

זכיינית הרכבת הקלה בירושלים, קבוצת סיטי פס, תקבל את מענק ההקמה בתשלומים ולא בתום ההקמה כפי שנקבע במקור. כך נודע ל"גלובס".

בשבוע שעבר נחתם הסכם "תוספת להסכם הזיכיון", שעיקרו תשלום המענק, בגובה 1.4 מיליארד שקל, בתשלומים. זאת, על מנת להקל על הקבוצה לגייס את ההלוואה במט"ח. בנוסף נקבע, כי היזם יבצע שינויים ארכיטקטוניים ושינויים בעיצוב הרכבת, שנעשו לבקשת עיריית ירושלים ללא תוספת תשלום.

עוד נודע, כי נדחה מועד הסגירה הפיננסית - 31.12.2003. זאת, לאור הקשיים של סיטי פס, שלא הצליחה להעמיד את המימון הנדרש למועד שנקבע - תחילת אוגוסט.

סיטי פס אמורה לגייס כ-300 מיליון דולר (באירו ובשקל) במלווה לטווח קצר, והיתרה, בסך 100 מיליון דולר, בהלוואה ארוכת טווח לאורך תקופת ההפעלה - 30 שנה.

הידיעה בדבר קשייה של סיטי פס להשיג מימון באירו פורסם לראשונה ב"גלובס", ביוני. ועדת המכרזים, בראשות דוד גרשונוביץ, משנה למנכ"ל העירייה איתן מאיר ומשנה למנכ"ל משרד התחבורה אלכס לנגר, נענו לבקשת סיטי פס ובחנו אלטרנטיביות להקל על גיוס המימון.

על-פי החוזה שנחתם לפני מספר ימים, לא שונה גובה מענק ההקמה, אלא רק מועדי התשלומים, שישולמו בהתאם להתקדמות בפרויקט.

בכירים בפרויקט אמרו ל"גלובס", כי אין ספק שהעיסקה תסייע באופן משמעותי לזכיין להשיג את המימון. יש לנו אינדיקציות מבנק הפועלים, שעד דצמבר המימון יושג".

העיסקה לוותה על-ידי עו"ד אמיר קדרי ממשרד גלעד שר, ועו"ד דורון תמיר ממשרד יגאל ארנון. זאת, בשל האיום מפני צעדים משפטיים בעקבות הצעד על-ידי המפסידה במכרז, קבוצת פס ירושלים. הקבוצה הודיעה בעבר, כי תעתור לביהמ"ש אם ייעשו שינויים בהסכם הזיכיון המקורי.

הקו הראשון של פרויקט הרכבת הקלה, שאורכו 13.8 ק"מ, מתחיל בפסגת זאב בצפון העיר, דרך כביש 1, רחוב יפו ועד הר הרצל. במשרד התחבורה שוקלים את הארכת הקו בצפון עד לשכונת נווה יעקב. הקו הראשון צפוי לפעול לקראת סוף 2006. עלות הפרויקט - כ-2.6 מיליארד שקל.

קבוצת סיטי סירבה להגיב.