ב.מ.וו תשקיע 1.5 מיליארד ד' במפעלים חדשים של רובר

מקווה לצמצם את פער הפריון בין מפעליה בגרמניה ובבריטניה

הנהלת יצרנית הרכב הגרמנית ב.מ.וו, מסרה אתמול (ד') במינכן, כי היא מתכוונת להשקיע 2.5 מיליארד מארק (כ-1.5 מיליארד דולר) בהקמת מפעל לייצור שני דגמי "רובר" חדשים, במסגרת מאמצי ההבראה של החברה הבריטית הכושלת שבבעלותה.

ב.מ.וו, יצרנית הרכב השנייה בגודלה בגרמניה, הודיעה כי היקף הייצור שלה צפוי לרשום בסוף 98' עלייה שנתית של %3.7, ל-700,000 יחידות, לעומת 675,076 מכוניות אשתקד. מכירות החברה בגרמניה עלו בחישוב שנתי, המתבסס על 11 החודשים הראשונים ב-%3, ל-213,850 מכוניות.

הנהלת ב.מ.וו. מעריכה, כי רובר תסיים את 98' עם מכירות של 41,000 מכוניות בגרמניה, לעומת 30,700 מכונית ב-97', עלייה של %3. רובר היא המותג בעל שיעור הצמיחה הגבוה ביותר בקבוצת ב.מ.וו.

כאשר נרכשה רובר ע"י ב.מ.וו. היה פער פיריון הייצור בינה לבין אחיותיה החדשות בגרמניה כ-%50. לדברי ההנהלה, הוא ירד באחרונה ל-%30, וב.מ.וו. מקווה כי במחצית השנייה של 99' הוא יירד ל-%5 בלבד, בתנאי שמפעלי רובר יעבדו בתפוסה מלאה.

דובר ב.מ.וו. מסר לעיתונאים, כי לא ידועה לו כל תוכנית לפיטורי יו"ר החברה, ברנד פישטסריידר, והסמנכ"ל וולפגנג ריזלה. לב.מ.וו. תחזית צמיחה אופטימית לשנה הבאה, וצפי לעליה נוספת במכירות, למרות המשבר הכלכלי העולמי המתרחב.

פורד, יצרנית הרכב השנייה בגודלה בעולם, מנהלת מו"מ עם וולוו השבדית לפיתוח מותגים חדשים לשוק האמריקני ולשוק העולמי. כך מסר היום (ה') הוושינגטון פוסט.

העיתון מסר, כי השת"פ בין שתי החברות יתבטא בפיתוח וייצור דגמים חדשים, ויאפשר לוולוו לחסוך בעלויות הייצור ולהישאר עצמאית. פורד, לדברי העיתון, תקבל גישה לטכנולוגיית הדיזל של וולוו לרכב נוסעים.

חרושת השמועות על המיזוג הצפוי העלתה אתמול שוב את מניות וולוו, ב-%11, ל-195 קרונות למניה, על סמך תחושת המשקיעים, כי המיזוג בדרך