אייקוגניטו השלימה סבב גיוס של 3.1 מיליון דולר; מינתה את איזבל מקסוול כמנכ"לית החברה

בלומברג קפיטל הובילה את הגיוס; מקסוול תחליף בתפקידה את המנכ"ל הפורש גיא רובינשטיין

חברת הסטרט-אפ הישראלית אייקוגניטו (iCognito), המפתחת פתרונות לסינון תכנים באינטרנט, השלימה סבב גיוס של 3.1 מיליון דולר, בהובלת בלומברג קפיטל. בגיוס השתתפו גם גראז' טכנולוג'י ונצ'רס וקרן ההון סיכון של תאגיד היטאצ'י, וכן המשקיעים הקיימים - ארגוקווסט ויאיר גולדפינגר, ממייסדי מירביליס.

במקביל, מאייקוגניטו נמסר כי איזבל מקסוול, בתו של איל התקשורת רוברט מקסוול שכיהנה בעבר כנשיאת קומטאץ', מונתה למנכ"ל החברה. היא החליפה את גיא רובינשטיין, ששימש בתפקיד במשך כשלוש שנים. מקסוול מכהנת גם כדירקטורית בבקווב הישראלית וכיועצת לקרן ההון סיכון אייפקס.

אייקוגניטו, שהוקמה ב-1998, מפתחת פתרונות תוכנה לסינון ולזיהוי בזמן אמת של תכני אינטרנט. מוצרי החברה מאפשרים לארגונים לחסום את כניסתם של עובדים לאתרים פורנוגרפיים, אתרי הימורים ואתרים אחרים, שהגלישה בהם פוגעת בפריון העבודה. בנוסף, החברה פועלת בשוק ספקי שירותי אינטרנט (ISP), המציעים למנוייהם את התוכנה שפיתחה.

לחברה שיתופי פעולה עם היטאצ'י, יבמ, אינטל, פוג'יטסו וסאן. על לקוחותיה נמנים פרנס טלקום, דויטשה טלקום, נטוויז'ן ובזק בינלאומי. לפני חודשים אחדים נודע על ניסוי שעורך הבנק העולמי לבחינת האפשרות להתקין את התוכנה שפיתחה אייקוגניטו במערכות המחשבים שלו. החברה מעסיקה כ-25 עובדים במשרדיה בסן פרנסיסקו ובמרכז הפיתוח בפתח התקווה.