נדחתה בקשת אירובוט לצו ביניים נגד זכיית תע"א במכרז להפעלת מזל"ט

אירובוט חויבה לשלם לכל אחת מהמשיבות - משהב"ט ותע"ש - הוצאות בסך 20 אלף ש; כן חויבה לשלם לאלביט ולשותפות המוגבלת חץ כסף הוצאות של 10,000 שקל, וסכום דומה ליורמישן

בית המשפט המחוזי בת"א דחה היום את בקשתה של אירובוט טכנולוגיות מקבוצת אירונאוטיקס מערכות הגנה, מלהוציא צו ביניים המעכב את מימוש זכיית התעשייה האווירית במכרז של משרד הביטחון להפעלת מזל"ט אזרחי עבור צה"ל בפיקוד מרכז ובחבל עזה.

הצו התבקש עד למתן פסק דין בתביעה העיקרית, לבטל את זכיית התעשייה האווירית, ולהכריז על הצעת אירובוט, או להורות על פרסום מכרז חדש.

אירובוט טכנולוגיות טענה בפנייה לביהמ"ש, כי היה תיאום מוקדם אסור בין התעשייה האווירית לבין אלביט, בהגשת הצעותיהן במכרז. זאת, תוך הפרת חוק ההגבלים העסקיים.

השופט יהודה זפט קבע, כי הטענה לפיה התעשייה האווירית ואלביט שיתפו פעולה שלא כדין לפני הגשת ההצעות - לא נתמכה בתשתית ראייתית ראויה.

לדברי זפט, שיתוף פעולה בין התעשייה האווירית לבין אלביט בביצוע העבודות לאחר זכיית התעשייה האווירית באופן שאחת תבצע את העבודות בפיקוד מרכז, והאחרת בחבל עזה - אינו נוגד את הוראת חוק ההגבלים העסקיים.

זפט הוסיף, כי המבקשת נמנעה מלצרף את הצעתה, ולכך השפעה קריטית על סיכוייה לזכות בסעד.

משרד הביטחון העריך את עלות מתן השירותים של המכרז ב-25 מיליון שקל לשנה. תוקף המכרז הוא לשנה, עם אופציה למשרד הביטחון להאריך את ההתקשרות עד שנתיים נוספות.

אירובוט טכנולוגיות חויבה לשלם לכל אחת מהמשיבות - משרד הביטחון והתעשייה האווירית - הוצאות בסך 20 אלף שקל. כן חויבה לשלם לאלביט ולשותפות המוגבלת חץ כסף הוצאות של 10,000 שקל, וסכום דומה לחברת יורמישן (עת"מ 1630/03).