עובדי רשות הדואר התלוננו במשטרה כנגד חב' מסר; מסר: הפעילות חוקית

רשות הדואר התלוננה בפני אליקים רובינשטיין על פלאפון, שחתמה על הסכם חלוקת דואר עם מסר

רשות הדואר פנתה השבוע ליועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, בבקשה לאכוף את הוראת חוק רשות הדואר על חברת פלאפון. מחצית מהבעלות על פלאפון מצויה בידי חברת "בזק", שהיא חברה ממשלתית.

רשות הדואר דורשת את התערבותו המיידית של רובינשטיין, על מנת שיורה לפלאפון לחדול מיידית מהסכם חלוקת הדואר עם חברת מסר. רשות הדואר טוענת, כי מסר פועלת בניגוד להוראות מפורשות ממשרד התקשורת, וכי פעילותה זו בלתי חוקית.

לטענת יו"ר ומנכ"ל רשות הדואר, יוסי שלי, יש חומרה יתרה בכך שגופים שלמדינה יש חלק בבעלות בהם, האמורים להיות מופת לשמירת החוק ולכיבודו, נוטלים גם הם חלק במיזם הבלתי חוקי.

"המשך העיסוק האמור בעזות מצח, תוך זלזול בוטה בהוראות החוק, משל אין דין ואין דיין, חייב לקבל מענה הולם של הממונים על אכיפת החוק", נכתב בפנייה לרובינשטיין. "תפעיל את סמכותך ותורה על הפסקה מיידית של ההתקשרות בין פלאפון ומסר".

במקביל, הוגשה היום (ד') תלונה פלילית ובקשה לפתיחת חקירה כנגד המתחרים הבלתי-חוקיים של רשות הדואר, ובראשם חברת מסר. התלונה הוגשה על-ידי נציגות העובדים הארצית של עובדי רשות הדואר, בראשותו של ראובן כראזי.

העובדים אינם שבעי רצון מקצב הטיפול בהפרות החוק של המתחרים הפיראטיים, שלטענתם מביא לאובדן הכנסות של מיליוני שקלים לרשות הדואר. התלונה הוגשה לאגף החקירות במשטרה, תוך דרישה מראש האגף, ניצב משה מזרחי, לפעול ללא שהות ובנחישות, כדי למנוע את הפרת החוק.

הבעלות על חברת מסר מתחלקת בין אביב יעל דרומה, דפוס בארי ובר הפצות. דובר מסר אמר בתגובה: "פעילותו של מיזם הדואר הישראלי החדש חוקית לחלוטין, והוא פועל על-פי הרשאה מטעם המדינה. הוכחה טובה ביותר לכך, היא הודעתו של בית המשפט המחוזי בת"א מלפני מספר ימים, על דחיית בקשת רשות הדואר להוצאת צו מניעה כנגד פעילות המיזם.

"מעציב לראות מונופול דורסני, המנסה בכל כוחו לחסום את ניצניה של התחרות המתפתחת, אך הכתובת רשומה על הקיר - התחרות כבר כאן, לטובת הציבור".