בזק תשקיע מיליון דולר בקמפיין תדמית חדש

סידרת הסירטונים, שממשיכה את "מצד אחד לדבר - מצד שני להקשיב", תתמקד בנושאים אינטימיים ומרגשים

בזק יוצאת במסע פירסום תדמיתי לשנת 98' בהשקעה של מיליון דולר, המציג את שירותי התקשורת של החברה כחלק מאפיזודות רגשיות מחיי היום-יום. סדרת הסירטונים שהכינה בזק באמצעות פוגל-לוין, מציגים פן חדש של הסיסמא: "מצד אחד לדבר - מצד שני להקשיב".

בעוד שהקמפיין הראשון בכיכובם של הפוליטיקאים ואנשי התקשורת, הציג את התקשורת בקונטקסט של קונפליקטים בחברה הישראלית, הרי שבקמפיין החדש מתמקדים סידרת הסירטונים שביימה איילת מנחמי בנושאים אנושיים, אינטימיים ומינורים מעוררי רגשות.

להבדיל ממסע הפירסום דאשתקד ("הלו מיסטר"), הפעם לוקחת בזק את הצופים לאינטראקציות שקושרות אותה לתקשורת היומיומית האישית, בהיבט הבסיסי ביותר.

כל אחד מ-3 הסרטים, שביימה איילת מנחמי בהשקעה של 160 אלף דולר, מבוסס על שיחת טלפון בין שני אנשים: שיחת פיוס בין זוג אוהבים, אב מגלה שהפך לסב במהלך שיחה עם בנו בחו"ל, ומתיחה דרך הפקס בין זוג שמתגלה בהמשך כנשוי.

המקום שבזק תופסת בקמפיין הנוכחי הוא גדול יותר ממה שתפסה בקמפיין הקודם. בולטת העובדה שברקע כל סירטון תמיד עומד שירות או מוצר של בזק - דואר אלקטרוני, פקס או שיחה רגילה. על כך אומר רוני שניידר, הרעיונאי: "הרגשנו שבסרטים הקודמים היה מסר חברתי חשוב, אך הם לא היו מחוברים מספיק לבזק כנותנת שירותי תקשורת. עתה אנו רוצים להדגיש את החיבור למכשירים שיוצרים את התקשורת".

הסיגנון האמוציונלי מהווה ז'אנר חדש, על רקע הטמפרמנט הקיצי בנוסח תפוזינה. כל אחד מהסרטים של בזק מקפל בתוכו סיפור שדורש סוג של ריכוז וקשב מצד הצופה. בזק משתמשת הפעם בנכס שלא מוצה בפירסום עד כה, הג'ינגל של שלומי שבת "מצד אחד לדבר - מצד שני להקשיב", הנחשב לג'ינגל המושמע ביותר במדינה, בהיותו מושמע במענה הקולי של החברה, ונחשב לבעל נכסיות גבוהה. אותו פס קול של סירטוני הטלוויזיה ישודר גם ברדיו.

הפרשנות הוויזואלית של הסירטונים באה לידי ביטוי במראה הסרטים, המאופיין בטכניקת צילום אינטימית, הסוגרת על אברי הגוף התקשורתיים בצילומי תקריב.

צילומים אלה מתעכבים על אותן מחוות אנושיות קטנות שאנו עושים בשעה שאנו מדברים בטלפון בלי להיות מודעים להן. טיפול ויזואלי זה הוא נדבך נוסף בקמפיין, שנועד ליצור אינטימיות וחמימות בתדמית שבזק רוצה להקנות לעצמה