עושים סדר: המחוזית החליטה עקרונית לגבי מעמד מחסנים חקלאיים באיזור

התוכנית קובעת אזורים, הוראות בנייה וסייגים למתן היתר למחסנים חקלאיים

הוועדה המחוזית חיפה קיבלה בישיבתה האחרונה החלטה עקרונית לגבי מעמדם של מחסנים חקלאיים במחוז. מטרת התוכנית היא לקבוע אזורים, הוראות בנייה וסייגים למתן היתר למחסנים חקלאיים לצורך עיבוד חקלאי בשטח לשימור כנוף פתוח; קביעת אזורים, הוראות בנייה וסייגים למתן היתר למחסנים חקלאיים לצורך עיבוד חקלאי בשטח המוגדר כשטח פתוח מוגן; קביעת מגבלות להקמת מחסנים חקלאיים לצורך משק חי.

בפני הוועדה הוצגו הערות מהנדסי הוועדות המקומיות לנוסח הפרסום המוצע. נקבעו ההגדרות העקרוניות של מחסן לצורך עיבוד חקלאי: מבנה סגור המיועד לאחסון אביזרי עזר לצורך עיבוד חקלאי בהתאם לסוגי הפעילות החקלאיים של החקלאי, כגון כלי עבודה ידניים, ציוד השקייה וחומרי הדברה וריסוס.

נקבעו תנאים ומגבלות לפי סעיף 78 לחוק, כגון: גודל שטח מזערי לעיבוד חקלאי המאפשר הקמת מחסן לא יפחת מ-25 דונם; בקשה המהווה מטרד נופי או סביבתי או פגיעה ברציפות השטח הפתוח, תלווה בדו"ח סביבתי שייבדק על ידי המשרד לאיכות הסביבה; כל בקשה להיתר תלווה באישור משרד החקלאות; שטח מחסן לעיבוד חקלאי לא יעלה על 20 מ"ר; הבקשה תתחם על-ידי בעלי הזכויות בנכס, שחתימתם דרושה לצורך בקשה להיתר על-פי דין.

הוחלט לאשר את נוסח הפרסום המוצע תחת מספר תיקונים, כמו תשריט שיהיה בקנה מידה של 1 ל-50 אלף, ולא יכלול את תחום הוועדות המקומיות חיפה והקריות. הוועדה פנתה למינהל מקרקעי ישראל כדי לקדם את התוכנית העוסקת בהנחיות להקמת כלל סוגי המבנים החקלאיים האפשריים.

ההחלטה התקבלה אחרי שהצעות קודמות נדונו במשך כ-3 שנים. ההצעה הועברה קודם לכן להערות הוועדות המקומיות.