עופר בלוך, מנכ"ל תשלובת חלב תנובה, יפרוש בסוף השנה

ליעד כהן, מנהל שרשרת האספקה בתנובה, מיועד להתמנות למנכ"ל במקומו

עופר בלוך , מנכ"ל תשלובת החלב של תנובה, עומד לפרוש מתפקידו בסוף השנה. כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע כי את בלוך יחליף בתפקיד ליעד כהן, מי שמונה לאחרונה כמנהל שרשרת אספקה בתנובה, ונחשב לכוכב העולה בחברה. כהן גם מנהל את האופרציה החדשה שמקימה תנובה בארה"ב.

בלוך, שמשמש זה חמש שנים בתפקיד מנכ"ל תשלובת החלב, סיכם את פרטי הפרישה עם אריק רייכמן, מנכ"ל תנובה. הוא מנהל מגעים להשתלבות כמנכ"ל בחברת "יס" (הטלוויזיה בלוויין) במקומו של מומו לירן הפורש, ובמקביל מנהל מגעים עם שני גופים נוספים.

בלוך, שאינו רואה אופק התקדמות בתנובה, מאחר ואין כל כוונה מצד רייכמן לפנות את תפקידו כמנכ"ל התאגיד, ביקש לסיים את תפקידו לאחר שהשלים את הקמתה של המחלבה הגדולה ביותר במזרח התיכון בהשקעה של כ200 מיליון דולר. המחלבה החדשה של תנובה באילון תבור מהווה שיאה של פעילות עליה ניצח בלוך בחמש השנים האחרונות.

בלוך מכהן בתפקידים שונים בתנובה מזה 17 שנה. הוא החל את פעילותו בתשלובת ככלכלן במחלקת המחקר, לאחר מכן מונה כסגן מנהל ומנהל אגף השיווק. לפני כחמש שנים מונה כמנכ"ל.

כמנכ"ל תשלובת החלב חתום בלוך על גיבוש ויישום אסטרגיית המיתוג של תנובה, שבמסגרתה נבנה מותג התאגיד מחדש, מותג שבשלוש השנים האחרונות זוכה לציונים הגבוהים ביותר בסקר המותגים השנתי של "גלובס".

בלוך הוא זה שגיבש את הסכם שיתוף הפעולה עם יופלה הצרפתית והיה אחראי על השקת המותג בישראל, השקה שנחשבת לאחת ההצלחות השיווקיות הבלתי מעורערות של השנים האחרונות. בנוסף, חתום בלוך על החדרת המותג קרלו בתחום מעדני החלב ועל הצלחת המותג פיראוס בתחום הגבינות המלוחות.

הוא גיבש וביצע את תכנית ההערכות מחדש של התשלובת ששדרגה את כל התשתיות האסטרטגיות של החברה, בין היתר בתחומי הייצור, הלוגיסטיקה ומערכות המידע. תוכנית זו סייעה בהפעלת מחלבת אילון תבור והמרכז הלוגיסטי החדש בפתח תקווה.

יצוין כי פרישתו של בלוך באה בסמיכות בעייתית במקצת לפרישתה של מיכל המאירי, מנהלת השיווק של תשלובת החלב. שתי הפרישות באות על רקע מיצויו של אופק ההתקדמות בתוך התשלובת.

בלוך אישר את הידיעה ל"גלובס".

"אני באמת חושב שעם סיום דרך מאוד ארוכה ועמוסה בתנובה, ברצוני לפנות לדרך חדשה ולנצל את כל הידע והניסיון שצברתי בתנובה על מנת ללכת למקומות אחרים", אמר. על העובדה ששני גורמים אסטרטגים בחברה עוזבים במקביל, הוא אומר: "אני לא חושב שתהיה לזה השפעה, כי בסך הכל יש גרעין של מנהלים שנבנה בשנים האחרונות שבהחלט יכול להצעיד את התשלובת קדימה מול האתגרים שמחכים לה".

בהקשר זה טרח בלוך לציין את קובי איינברג, מנהל אגף המכירות, ואת חגית אדלר, מנהלת אגף השיווק ומחליפתה של המאירי.

בין האיומים אליהם צריכה תנובה להיערך ניצב בראש ובראשונה האיום מצד משרד האוצר, שפועל על מנת לפרק את התשלובת. בנוסף, צריכה תנובה להיערך מול התחרות הצפויה מצד קונצרן שטראוסעלית המאוחד ומול איום היבוא.

בנובמבר הקרוב אמורה להתכנס ועידת תנובה, במסגרתה תתקבל החלטה לגבי הנזלת מניות חברי התאגיד בדרך של הכנסת שותף אסטרטגי חיצוני.

"זו החלטה אישית שלי שקיבלתי אחרי התלבטויות קשות", אומר בלוך, "מתוך הכרה שמיציתי עצמי בתפקיד. הגענו לשיא בעבודה. בשלוש השנים האחרונות היתה עבודה מאוד קשה והשקעתי בזה הרבה מאוד מאמצים. הרגשתי שזה הזמן הנכון לפרוש ולפנות לדרך חדשה".

בלוך נבחר לאחרונה לתפקיד יו"ר איגוד המפרסמים. "במסגרת זו עומד לנגד עיני נושא יצירת קוד אתי משותף לכל הגורמים בנושא תכני הפרסום, נושא השמירה על התחרות בשוק המדיה, ובעיקר הישרדות ערוץ 10 ונושא טיפוח ערוצי הנישה". בלוך אינו מתכוון לפרוש מתפקיד יו"ר איגוד המפרסמים כל עוד הדבר יעמוד בתקנון האיגוד. רק במידה ויעבור לנהל חברה שמוכרת מדיה או שאינה מפרסמת יאלץ לפרוש. אם יקבל לידיו את תפקיד מנכ"ל "יס", יוכל להמשיך ולשמש בתפקידו. ָ