מבצע קלאבמרקט טרום החג העביר אליו 22 אלף לקוחות מהמתחרים

לקוחות אלה רכשו בסניפי ג'מבו וקלאבמרקט בסכום מצרפי של 8 מיליון שקל במשך שלושה ימים

יעקב גינצבורג, מנכ"ל קלאבמרקט, הצליח להעביר אליו במשך שלושת ימי המבצע שערך, שהיה מיועד ללקוחות מגה ויוניברס קלאב, 22 אלף לקוחות בעלי כרטיס מועדון של המתחרות. אלה הגיעו כדי לערוך את הקניות בסניפי ג'מבו של הרשת. כך עולה ממידע שהגיע לידי "גלובס".

גינצבורג יצא במבצע בערב החג ובו הזמין את חברי מועדון הלקוחות של מגה, מקבוצת הריבוע הכחול, ולקוחות יוניברס מקבוצת שופרסל, לבצע את הקניות אצלו ברשת בתמורה להנחה מיוחדת של 5%.

לדברי גינצבורג, במשך שלושת ימי המבצע רכשו לקוחות המתחרים בסכום כולל של כ-8 מיליון שקל ברשת.

"אני רואה בזה בהחלט הישג לא קטן בעובדה, שאותם חברי מועדון מגה ויוניברס עברו אלינו. אין לי ספק שחלק גדול מהם יישארו לקוחות שלנו למרות שהנחה זו היתה חד פעמית ולא תמשיך".

בתשובה לשאלה באילו מיקומים בלטה היענות הלקוחות המתחרים, אמר גינצבורג: "דווקא במיקומים כמו נתניה, אשדוד ובאר שבע, שם הסמיכות של סניפי ג'מבו ליוניברס היתה גדולה, או בחיפה, שם הסמיכות למגה היתה גדולה, היתה ההצלחה הגדולה ביותר. העברנו לקוחות מסניפים סמוכים לנו שהיו שבויים אצל המתחרים שלנו ועברו אלינו. אך המבחן האמיתי יהיה כמה מתוכם ימשיכו לקנות אצלנו אחרי החג", אמר.

בהתייחס לאפיונים המיוחדים של החג השנה, אמר מנכ"ל קלאבמרקט: "אנחנו כרשת אולי לא מאפיינים את מה שקורה בשוק בגלל הפתיחה המאסיבית של סניפים שפתחנו בשנה האחרונה. גדלנו בשנה האחרונה בסדרי גודל של 10% שזו לא תמונה מייצגת של השוק שירד לעומת שנה קודמת ב-10%. גדלנו בעיקר בגלל פתיחת סניפים מוצלחים וערכנו תהליך של הסבה של סניפי קלאבמרקט לחצי קופה וזול פה, והפדיון בסניפים אלה גדל משמעותית. אולם, מאחר והגידול מוטה מפתיחת חנויות חדשות, בניטרול גורם זה עולה כי בחנויות זהות נרשם בחג גידול של 3%.

"אין ספק שסך הכל רמת המחירים בשוק בשנה הזו היתה נמוכה בכ-10%לעומת רמת המחירים בשנה הקודמת, וזה מחדד ומעצים עוד יותר את ההצלחה בגידול של 10%.

עוד אמר גינצבורג כי "הלקוחות השנה ריכזו את קניותיהם בארבעת הימים האחרונים לפני החג. כל שנה אנשים דוחים עוד ועוד את הקניות, והשנה זה בלט עוד יותר. היום, עם כמות המ"ר הגדולה שנפתחה וכמות השטחים הפתוחים, גם כשאתה הולך ביום הרביעי לפני החג אינך נתקל בצפיפות כל כך גדולה. אותם פדיונות נעשים על פני שטחים הרבה יותר גדולים.

"התופעה הכי מדהימה היא שבדרך כלל מוצ"ש לפני חג במשך שנים ארוכות אופיין בתנועה מדהימה. במוצ"ש היו עושים מכירות של פי עשר ומעלה מיום אחר. השנה, לעומת זאת, מוצ"ש היה שקט ביותר".