השת"פ של מדקון עם סימנס נושא פרי: חתמה על שני חוזים בהיקף של כמיליון ש'

חברת מדקון, העוסקת בתחום התקשורת הרפואית, ואשר נמצאת בשליטת קובי ויהודית ריכטר (בעלי השליטה בחברת מדינול), קיבלה הזמנות בהיקף של כמיליון דולר מאנגליה ומגרמניה.

ההזמנה הראשונה התקבלה מהמרכז הקרדיולוגי "ESSEN" בגרמניה, והיקפה כחצי מיליון דולר. מדובר בהתקנה מהותית עבור מדקון באירופה. הפתרון שנבחר משלב את כל היכולות של מדקון - ניהול תמונה, מידע ותהליכי עבודה במחלקה הקרדיולוגית.

ההזמנה השנייה התקבלה מבית החולים סיינט מרי בלונדון. המערכת שנבחרה משלבת ניהול תמונה וניהול מידע במעבדות צנתור ואקו. זוהי ההתקנה השנייה של מדקון בבית חולים מרכזי בלונדון, לאחר בית החולים סיינט ג'ורג'.

מדקון עומדת, בשלב זה, בהבטחותיה מלפני חודשיים, שלפיהן החברה הבת באנגליה תהיה מנוע הצמיחה של מדקון בשנים הבאות. מנכ"ל החברה, עוזי בלומנזון, העריך אז כי השנה צפויה החברה בלונדון להניב הכנסות של 2.5 מיליון שקל. בלומנזון אמר היום כי החוזה באנגליה יוכר רק בדו"חות הרבעון הראשון של 2004, כך שהחברה באנגליה צפויה לרשום, בזכות החוזה הנוכחי, הכנסות של 2.5 מיליון שקל כבר ברבעון הראשון של 2004 - כמעט כמו כל מכירותיה בשנת 2003. החוזה בגרמניה, לעומת זאת, יוכר עוד במהלך השנה הנוכחית.

שתי העסקאות הן הראשונות שבהן הסכם שיתוף הפעולה בין סימנס לבין מדקון מבשיל לכדי הזמנה. לסימנס יש קו מוצרים שחלקו מתחרה במוצריה של מדקון וחלקו משלים אותם. על-פי ההסכם בין השתיים, תחבר סימנס בין לקוחות שלה לבין חברת מדקון בתחומי ניהול המידע הרפואי, שבהם היא חזקה פחות, תמורת עמלה של כ-5% מסכום העיסקה. הרווח של סימנס משיתוף הפעולה הזה הוא יכולתה להציע פתרון כולל ומלא ולהתחרות בפתרונות שמציעות מתחרותיה הגדולות, פיליפס וג'נרל אלקטריק.

מדקון סיימה את הרבעון השני של השנה עם עלייה של 24% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ל-14.6 מיליון שקל. בסיכום חצי שנתי, צמחו הכנסותיה ב-17% בהשוואה למחצית המקבילה אשתקד, ל-27.1 מיליון שקל. עם זאת, שיעורי הרווח הגולמי של החברה ירדו ברבעון השני ל-72%, לעומת 81% ברבעון המקביל.

הירידה בשיעור הרווח הגולמי נובעת, בין היתר, מעלייה בחלקן של המכירות הישירות של מערכות משולבות תוכנה וחומרה בסך המכירות, לעומת חלקן של מכירות מוצרי התוכנה, ומעלויות הנובעות מהרחבת צוותי השירות והתמיכה בקבוצה. למרות הירידה ברווח התפעולי, הצליחה החברה להציג שיפור בשורת הרווח הנקי, והוא הסתכם ברבעון השני ב-2.3 מיליון שקל - עלייה של 21%.