העברת השליטה בחברת ההשקעות גמול צפויה להיסגר הערב

אמ.פי.איי, מקבוצת מרלז של אייל יונה ואמנון ברזילי, תרכוש את אחזקות האחים טראמפ כנגד המחאת הלוואה שהעמיד בנה"פ לאחים

יותר משלושה חודשים מאז נחתמה העסקה להעברת השליטה בחברת ההשקעות גמול , היא צפויה להיסגר הערב. כך נודע ל"גלובס". במסגרת העסקה תרכוש חברת אמ.פי.איי, מקבוצת מרלז של אייל יונה ואמנון ברזילי, 70% ממניות האחים אדי וג'ולס טראמפ בחברות פרטיות, המחזיקות 65% ממניות גמול.

העסקה משקפת שווי של 120 מיליון דולר לגמול, פי 4 ממחיר השוק, ובדומה למחיר לפיו רכשו האחים טראמפ את השליטה בחברה לפני כשנתיים מידי קרנות הפנסיה וקופות הגמל של בנק הפועלים וההסתדרות. טרם נקבע האם יו"ר גמול, יקיר גבאי, ומנכ"ל החברה, דודו טובול, ימשיכו בתפקידיהם.

תמורת השליטה בגמול תשלם אמ.פי.איי 5.8 מיליון דולר ותיטול הלוואה של 71 מיליון דולר, שהעמיד בנק הפועלים לאחים טראמפ לרכישת השליטה בחברה. מדובר בהלוואת נון-ריקורס, שכנגדה שיעבדו האחים את המניות הנרכשות בלבד.

בעקבות הירידה החדה בשווי השקעתם, ביקשו האחים טראמפ להימנע מהחזר ההלוואה. בנק הפועלים, התיר את העברת מניותיהם של האחים לאמ.פי.איי כנגד העמדת ביטחונות נוספים להשבת ההשקעה. הנכס העיקרי של גמול, מעבר לאחזקות בתחומי הנדל"ן, אנרגיה, טכנולוגיה, תקשורת, תעשייה ומסחר, הן יתרות נזילות של יותר מ-600 מיליון שקל, אותן צפויה אמ.פי.איי לרתום לביצוע השקעות חדשות.

האחים טראמפ, שהפסידו את רוב ההון העצמי שהעמידו לרכישת גמול, העניקו לאמ.פי.איי אופציה, לרכוש את יתרת אחזקותיהם בחברות הפרטיות המחזיקות במניות השליטה בגמול (30%) תמורת 7.5 מיליון דולר בלבד.