נמשך הדיון בשאלת איסור הפירסום שהוטל על נסיבות חטיפתו של אלחנן טננבאום

הדיון התקיים בדלתיים סגורות * בתום הדיון סיכמו הצדדים להשאיר את ההחלטה לשיקולו של בית המשפט * השופט אורי שוהם אמר כי יחליט האם להסיר את הצו בימים הקרובים

צו איסור הפירסום שהוטל על נסיבות חטיפתו בידי חיזבאללה של איש העסקים אלחנן טננבאום עמד היום (ג`) שוב במרכז דיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב. הדיון התקיים בדלתיים סגורות.

במהלך הדיון אמרה נציגת המדינה, עו"ד דבורה חן, כי לגורמי הביטחון העוסקים בסוגייה אין עמדה בשאלת פירסום נסיבות נפילתו של טננבאום בשבי. המשמעות היא שלדעת גורמי ביטחון, שלא תיגרם כל פגיעה בביטחון המדינה אם יפורסמו פרטים בנושא.

בתום הדיון סיכמו הצדדים להשאיר את ההחלטה לשיקולו של בית המשפט. השופט אורי שוהם אמר כי יחליט האם להסיר את הצו בימים הקרובים.

אולם גורם ביטחוני בכיר שהעיד בדיון אמר שישנם היבטים מסויימים בפרשה שאסורים בפירסום. לפיכך הוסכם בין הצדדים שבמידה ויוסר הצו, וכלי תקשורת יבקשו לפרסם כתבות בנושא, הן יובאו תחילה לאישורה של הצנזורה הצבאית.

בדיון דיברה גם בתו של טננבאום, קרן, שמתנגדת לפרסום נסיבות נפילתו של אביה בשבי. לטענתה, כל דבר שיפורסם עלול להכשיל את עסקת חילופי השבויים ואף להחמיר את מצבו של אביה, שמצוי גם כך במצב קשה מאוד.

אסתר, אחותו של טננבאום, אמרה לאחר הדיון: "אדם נמצא בסכנת חיים ופה מנהלים דיון תרבותי האם זה פוגע בו או לא פוגע בו. הרי ראש הממשלה כבר אמר שחייו בסכנה".

היום: שלוש שנים לחטיפת החיילים

בתוך כך ייפגשו בצהריים חברי ועדת המשנה לשירותים חשאיים של הכנסת עם האלוף אילן בירן, הממונה מטעם ראש הממשלה על עסקת חילופי השבויים. לאחרונה עיינו חברי הוועדה בדו"ח וינוגרד, העוסק בהנחת העבודה על פיה רון ארד עודנו בחיים.

בפגישה יעדכן בירן את חברי הועדה במידע נוסף על העסקה המתגבשת. מאוחר יותר היום צפויים חברי הועדה לפגוש גם את ראש הממשלה, אריאל שרון. יו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, ח"כ יובל שטייניץ, אמר כי הוועדה לא תנקוט עמדה בנושא חילופי השבויים. ח"כ דני יתום (עבודה) אמר כי יגבש את עמדתו בנושא העסקה חילופי רק בתום הפגישה עם בירן. ח"כ אילן ליבוביץ` (שינוי) אמר כי הוא מתנגד למחיר שישראל משלמת בעסקת השבויים.

היום מצויין יום השנה השלישי לחטיפתם של שלושת החיילים בגבול לבנון. בני משפחותיהם של החיילים יתכנסו אחר הצהריים לטקס הסרת הלוט מעל מצפה עדי, הסמוך לטבריה, שהוקם לזכרם. בטקס ישתתף גם שר הביטחון, שאול מופז