דטה חוק ומשפט: נבו פרצה לאתר ביהמ"ש והצליחה לשתול את סימני ההיכר שלה בחומר שפורסם בו

כך טוענת דטה חוק ומשפט במסגרת כתב הגנה שהגישה בתגובה לתביעת נבו לפיה דטה העתיקה ממאגריה שלא כחוק 89 פסקי דין

נבו הוצאה לאור פרצה לאתר בתי המשפט והצליחה לשתול את סימני ההיכר שלה בחומר שפורסם באתר הנהלת בתי המשפט ובמאגרים אחרים.

כך טוענת דטה חוק ומשפט (DATA LAW) בכתב ההגנה שהגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים. כתב ההגנה הוגש באמצעות עו"ד רפאל פרקש לתביעה שהגישה חברת נבו בטענה כי דטה העתיקה ממאגריה שלא כחוק 89 פסקי דין באופן לא חוקי.

בתביעה נאמר באמצעות עו"ד אסף פוזנר כי על פסקי הדין הללו מוסתר קוד של התובעת. דטה אומרת בכתב ההגנה שלה כי התביעה כנגדה נפלה עליה כרעם ביום בהיר מבלי שקיבלה כל מכתב מקדים לעניין.

לדבריה מבדיקה שעשתה התברר כי גם במאגרי מידע נוספים נמצאו פסקי דין המכילים את תעודת הזהות של אלי נבו. מספר זה נמצא גם בתקליטור תקדים באתר סקירה משפטית, באתר רציו, באתר תקדינט ואחרים.

בכתב ההגנה נאמר עוד כי לאחר הגשת כתב התביעה התברר לנתבעים כי באתר בתי המשפט COURT. GOV.IL נמצא פסק דין שפורסם במאגר בתי המשפט ואשר כולל באופן מוסתר את מספר תעודת הזהות של נבו. לכן אומרת דטה "לנוכח יכולתה של התובעת ומנהלה לפרוץ למחשבי הנהלת בתי המשפט ולהוסיף "תביעת אצבע" במאגר רשמי של מדינת ישראל, הרי שהדבר יכול היה לאפשר לתובעת לעשות כך ביחס לפסקי הדין הניתנים בתביעה כפסקי דין שמקורם במאגר של נבו, גם אם המקור לפסקי הדין הללו הוא ממאגר הנהלת בתי המשפט או ממאגרים אחרים".

דטה טוענת כי מבדיקות שונות שערכו התברר לה כי נבו הצליחה לחדור למחשבי הנהלת בתי המשפט ולשתול את סימני ההיכר שלה בפסקי דין שפורסמו במאגר הנהלת בתי המשפט.

סימנים אלה נחשפים רק בעקבות פעולות של "צביעה". מכאן שנבו הייתה יכולה לשתול את סימני ההיכר שלה גם במאגרים אחרים. דטה אומרת כי היא מקבלת פסקי דין באופן שוטף מגורמים רבים ואין לה שום כלי לבדוק בעצמה את מקור החומר המשפטי המועבר אליה מעורכי דין.

עם זאת מציינת דטה כי לאחר הגשת התביעה היא הסירה מהאתר את 89 פסקי הדין אותם טענה נבו כי דטה העתיקה.

ת.א. 5258/0